Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7817
Title: Методи дослідження лінгвокультурних концептів
Other Titles: Methods of Investigation of Linguacultural Concepts
Authors: Розвод, Еліна Вадимівна
Rozvod, E. V.
Bibliographic description (Ukraine): Розвод Е. Методи дослідження лінгвокультурних концептів / Е. Розвод // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2015. – № 4. – С. 90–95.
Issue Date: 2015
Date of entry: 10-Feb-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: ядро
core
периферія
periphery
дефініція
definition
Abstract: У статті розглянуто методи дослідження лінгвокультурних концептів, особливу увагу приділено концеп¬туальному аналізу. Вивчено особливості застосування різних типів концептуального аналізу та етапи його проведення: визначення преференціальної ситуації, до якої належить концепт; вивчення лексикографічних визначень, етимології лексичної одиниці, концепту в різних контекстах (у філософії, науці, поезії, прозі, живо¬писі, музиці, скульптурі, метафорі, метонімії, прислів’ях, приказках тощо); дослідження асоціативних зв’язків лексичних одиниць, котрі позначають концепт. Концептуальний аналіз спрямований на визначення змісту концепту та особливості його побудови. Значну увагу звернуто також на актуальність використання під час дослідження концептів асоціативного експерименту та дефініційного аналізу. Зазначено, що вільним асоціа¬тивним експериментом послуговуються при відтворенні мовної картини світу, адже його засобами можна відтворити соціальний портрет. Під час дослідження концепту за допомогою аналізу дефініції розглянуто як достатньо повне й об’єктивне джерело формалізації змістової структури слова. In the article methods of investigation of linguacultural concepts are examined, special attention is paid to the conceptual analysis. The pecularities of the usage of different types of analysis and conceptual stages of its realization are analyzed: defining the referential situation the concept belongs to; studying lexicographic definitions; studying the etymology of the lexical item; studying the concept in various contexts (philosophy, science, poetry, prose, painting, music, sculpture, metaphors, metonymies, proverbs, sayings, etc.); studying the associative connections of the lexical item designating the concept. Conceptual analysis is aimed to determine the content of the concept and features of its construction. Much attention is also paid to the relevant usage of associative experiment and definitional analysis during the investigation of the concept. It was indicated that free associative experiment is used to reproduce the linguistic map of the world, because it means it’s possible to recreate social portrait. By analyzing the concep with the help of definition – it’s regarded as adequate and objective source of formalization of semantic structure of the word.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7817
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2015, № 4 ()

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19.pdf353,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.