Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7817
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРозвод, Еліна Вадимівна-
dc.contributor.authorRozvod, E. V.-
dc.date.accessioned2016-02-10T22:36:49Z-
dc.date.available2016-02-10T22:36:49Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationРозвод Е. Методи дослідження лінгвокультурних концептів / Е. Розвод // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2015. – № 4. – С. 90–95.uk_UK
dc.identifier.otherУДК 81-13-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7817-
dc.description.abstractУ статті розглянуто методи дослідження лінгвокультурних концептів, особливу увагу приділено концеп¬туальному аналізу. Вивчено особливості застосування різних типів концептуального аналізу та етапи його проведення: визначення преференціальної ситуації, до якої належить концепт; вивчення лексикографічних визначень, етимології лексичної одиниці, концепту в різних контекстах (у філософії, науці, поезії, прозі, живо¬писі, музиці, скульптурі, метафорі, метонімії, прислів’ях, приказках тощо); дослідження асоціативних зв’язків лексичних одиниць, котрі позначають концепт. Концептуальний аналіз спрямований на визначення змісту концепту та особливості його побудови. Значну увагу звернуто також на актуальність використання під час дослідження концептів асоціативного експерименту та дефініційного аналізу. Зазначено, що вільним асоціа¬тивним експериментом послуговуються при відтворенні мовної картини світу, адже його засобами можна відтворити соціальний портрет. Під час дослідження концепту за допомогою аналізу дефініції розглянуто як достатньо повне й об’єктивне джерело формалізації змістової структури слова. In the article methods of investigation of linguacultural concepts are examined, special attention is paid to the conceptual analysis. The pecularities of the usage of different types of analysis and conceptual stages of its realization are analyzed: defining the referential situation the concept belongs to; studying lexicographic definitions; studying the etymology of the lexical item; studying the concept in various contexts (philosophy, science, poetry, prose, painting, music, sculpture, metaphors, metonymies, proverbs, sayings, etc.); studying the associative connections of the lexical item designating the concept. Conceptual analysis is aimed to determine the content of the concept and features of its construction. Much attention is also paid to the relevant usage of associative experiment and definitional analysis during the investigation of the concept. It was indicated that free associative experiment is used to reproduce the linguistic map of the world, because it means it’s possible to recreate social portrait. By analyzing the concep with the help of definition – it’s regarded as adequate and objective source of formalization of semantic structure of the word.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectядроuk_UK
dc.subjectcoreuk_UK
dc.subjectпериферіяuk_UK
dc.subjectperipheryuk_UK
dc.subjectдефініціяuk_UK
dc.subjectdefinitionuk_UK
dc.titleМетоди дослідження лінгвокультурних концептівuk_UK
dc.title.alternativeMethods of Investigation of Linguacultural Conceptsuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2015, № 4 ()

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19.pdf353,02 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.