Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7817
Назва: Методи дослідження лінгвокультурних концептів
Інші назви: Methods of Investigation of Linguacultural Concepts
Автори: Розвод, Еліна Вадимівна
Rozvod, E. V.
Бібліографічний опис: Розвод Е. Методи дослідження лінгвокультурних концептів / Е. Розвод // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2015. – № 4. – С. 90–95.
Дата публікації: 2015
Дата внесення: 10-лют-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: ядро
core
периферія
periphery
дефініція
definition
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто методи дослідження лінгвокультурних концептів, особливу увагу приділено концеп¬туальному аналізу. Вивчено особливості застосування різних типів концептуального аналізу та етапи його проведення: визначення преференціальної ситуації, до якої належить концепт; вивчення лексикографічних визначень, етимології лексичної одиниці, концепту в різних контекстах (у філософії, науці, поезії, прозі, живо¬писі, музиці, скульптурі, метафорі, метонімії, прислів’ях, приказках тощо); дослідження асоціативних зв’язків лексичних одиниць, котрі позначають концепт. Концептуальний аналіз спрямований на визначення змісту концепту та особливості його побудови. Значну увагу звернуто також на актуальність використання під час дослідження концептів асоціативного експерименту та дефініційного аналізу. Зазначено, що вільним асоціа¬тивним експериментом послуговуються при відтворенні мовної картини світу, адже його засобами можна відтворити соціальний портрет. Під час дослідження концепту за допомогою аналізу дефініції розглянуто як достатньо повне й об’єктивне джерело формалізації змістової структури слова. In the article methods of investigation of linguacultural concepts are examined, special attention is paid to the conceptual analysis. The pecularities of the usage of different types of analysis and conceptual stages of its realization are analyzed: defining the referential situation the concept belongs to; studying lexicographic definitions; studying the etymology of the lexical item; studying the concept in various contexts (philosophy, science, poetry, prose, painting, music, sculpture, metaphors, metonymies, proverbs, sayings, etc.); studying the associative connections of the lexical item designating the concept. Conceptual analysis is aimed to determine the content of the concept and features of its construction. Much attention is also paid to the relevant usage of associative experiment and definitional analysis during the investigation of the concept. It was indicated that free associative experiment is used to reproduce the linguistic map of the world, because it means it’s possible to recreate social portrait. By analyzing the concep with the help of definition – it’s regarded as adequate and objective source of formalization of semantic structure of the word.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7817
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2015, № 4 ()

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19.pdf353,02 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.