Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7783
Title: Гендерна специфіка концепту Charm/Чарівність в англійській і українській лінгвокультурах
Other Titles: Gender Specifics of the Charm Concept in the English and Ukrainian Linguistic Cultures
Authors: Саф’ян, Юлія Олегівна
Safian, Yu. O.
Bibliographic description (Ukraine): Саф’ян Ю. Гендерная специфика концепта Charm/Чарівність в английской и украинской лингвокультурах / Ю. Саф’ян // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2014. – № 5. – С. 180–185.
Issue Date: 2014
Date of entry: 10-Feb-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: контрактивний
contrastive
гендер
gender
концепт ЧАРІВНІСТЬ
CHARM concept
Abstract: Статтю присвячено контрастивному дослідженню гендерних особливостей концепту CHARM /ЧАРІВНІСТЬ в англійській та українській лінгвокультурах та аналізу його контрастних гендерних компонентів в двох лінгвокультурах на матеріалі асоціативних есе. Результати дослідження свідчать, що гендерно нейтральні характеристики концепту ЧАРІВНІСТЬ пов’язуються інформантами двох лінгвокультур із внутрішніми та/або зовнішніми властивостями людини приваблювати, чарувати та захоплювати інших людей. Відмінності в гендерному компоненті концепту CHARM виявляються в тому, що для англомовних інформантів CHARM є набором засобів створення приємної комунікативної обстановки (привітність, усмішка, дружнє ставлення, гумор), якими повинні володіти як публічні персони (артисти, телеведучі), так і звичайні люди будь якого гендеру. Для українських інформантів чарівність – глибинна ознака, що пов’язана з певними етичними цінностями (віра, добро, щирість, порядність, прощення, милосердя), носіями яких є представники двох гендерів, при цьому такі зовнішні якості, як краса, стать, смак, ніжність, грація, притаманні жіночим особам. The article focuses on the contrastive study of the gender specifics of the CHARM concept in the English and Ukrainian linguistic cultures, as well as the analysis of the contrastive gender components in both linguistic cultures. The study results indicate that informants of both cultures associate the gender-neutral features of the CHARM concept with both the inner and outer abilities of a person to attract, charm, and enrapture other people. The differences in the gender component of this concept are expressed in that for English-speaking informants, charm is expressed as a set of means for creating a pleasant communicative environment (niceness, smile, friendly attitude, humor), which is characteristic of public figures (entertainers, actors, celebrities, etc.) and ordinary people of both genders. For Ukrainian-speaking informants, charm is an inherent property related to a definite set of ethical values (faith, goodness, sincerity, integrity, forgiveness, benevolence) shared by both genders, whereas such elements of appearance as beauty, demeanor, taste tenderness, gracefulness are characteristic of the fair sex.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7783
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2014, № 5 (282)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42.pdf367,55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.