Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5423
Title: Основні елементи картини світу українськомовної дитини
Other Titles: The Сore Elements of a Ukrainian Speaking Child Picture of the World.
Authors: Занько, Галина
Zanko, Galyna
Bibliographic description (Ukraine): Занько Г. Основні елементи картини світу українськомовної дитини / Г. Занько // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки (мовознавство). - 2014. - № 2. - С. 19-23.
Issue Date: 2014
Date of entry: 12-Jun-2015
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: дитяча лексика
мовна картина світу
когнітивний досвід
нормативна мова
ономатопеї
мовленнєвий інпут
child’s vocabulary
language picture of the world
cognitive experience
normative language
onomatopoeia
speech input
Abstract: Стаття присвячена розгляду поняття дитяча мова в системі лінгвістичних знань, основних підходів до вивчення процесу засвоєння дитиною рідної мови, а також огляду досліджень проблеми дитячого мовлення. Проаналізовані дитячі лексеми, виявлені під час спостереження за мовленнєвою поведінкою групи дітей віком від двох до п’яти років, адже саме в цей період у них з’являються поняття, засновані на визначенні загальних властивостей речей або подій. Визначено основні елементи картини світу українськомовної дитини, які об’єднано в певні групи відповідно до їхнього значення в житті дитини. Досліджено, що мовна картина світу дитини відзначається детермінованою емоційно-психологічною основою. Вона значно відрізняється від картини світу дорослого, адже в ній відображається самостійна творча діяльність дитини, яка має особливі цілі й мотиви. The article deals with the concept of a child’s language in the system of linguistic knowledge, the main approaches to the research of the process of mastering the native language by a child and the review of child’s speech studying. The analysis of a child's lexemes found during the monitoring of speech behaviour of children aged two to five years, as at this time they start learning concepts based on the definition of common properties of things or events. We determine the core elements of the Ukrainian speaking child picture of the world merged into definite groups according to their importance in a child's life. It is proved that the language child picture of the world has special emotional and psychological ground. It differs significantly from an adult’s picture of the world, because it reflects the independent creative activity of a child with special aims and motives.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5423
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2014, № 2 (279)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf177,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.