Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28428
Title: Портфоліо як інструмент прогнозування професійного розвитку соціального педагога
Authors: Степаненко, Вікторія Іванівна
Петрович, Валерій Степанович
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Степаненко В. І., Петрович В. С. Портфоліо як інструмент прогнозування професійного розвитку соціального педагога. Освіта та педагогічна наука. 2025. № 2 (189). С.109–118. DOI: https://doi.org/10.12958/2227-2747-2025-2(189)-109-118
Journal/Collection: Освіта та педагогічна наука
Issue: 2 (189)
Issue Date: 2025
Date of entry: 2-Sep-2025
Country (code): UA
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0002-5793-3069
https://orcid.org/0000-0003-4955-2642
DOI: https://doi.org/10.12958/2227-2747-2025-2(189)-109-118
UDC: 378.015.3
Keywords: акмеологічний підхід
портфоліо
прогнозування
професійний розвиток
соціальний педагог
Page range: 109–118
Abstract: У статті зазначено, що одним із інноваційних особистісно зорієнтованих інструментів прогнозування професійного розвитку фахівця є портфоліо. Портфоліо може розглядатися в таких аспектах: систематичний збір напрацювань задля моніторингу знань та вмінь здобувачів освіти; узагальнення інформації задля документування досягнень особистості за визначений проміжок часу; фіксування не лише старань та успіхів особистості у визначених видах діяльності, але й активізація аналітичних здібностей через самостійне зіставлення підсумків власної діяльності зі встановленими стандартними критеріями; планування, оцінка та документування характеру, обсягу і якості навчання під час та після здобуття формальної освіти в закладі вищої освіти; безперервна самооцінка соціальним педагогом власної професійної діяльності, корекція результатів і досягнень, самоаналіз, самовдосконалення, самореалізація, самомотивація, самовизначення, самовираження, самопрезентація у процесі власного професійного розвитку. Визначено, що зміна структури портфоліо може бути зумовлена його типом, інтересами і потребами, досвідом і результатами діяльності певного фахівця, які представлені у вигляді якісних і кількісних показників, що допомагають побачити переваги і недоліки, коригувати власний професійний розвиток, визначати перспективи відповідного розвитку в контексті врахування сучасних тенденцій освіти протягом життя, поєднання знань, досліджень і практики.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28428
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
stepanenko_petrovych.pdf213,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.