Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28428
Title: | Портфоліо як інструмент прогнозування професійного розвитку соціального педагога |
Authors: | Степаненко, Вікторія Іванівна Петрович, Валерій Степанович |
Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Bibliographic description (Ukraine): | Степаненко В. І., Петрович В. С. Портфоліо як інструмент прогнозування професійного розвитку соціального педагога. Освіта та педагогічна наука. 2025. № 2 (189). С.109–118. DOI: https://doi.org/10.12958/2227-2747-2025-2(189)-109-118 |
Journal/Collection: | Освіта та педагогічна наука |
Issue: | 2 (189) |
Issue Date: | 2025 |
Submitted date: | 2025 |
Date of entry: | 2-Sep-2025 |
Country (code): | UA |
ORCID Id: | https://orcid.org/0000-0002-5793-3069 https://orcid.org/0000-0003-4955-2642 |
DOI: | https://doi.org/10.12958/2227-2747-2025-2(189)-109-118 |
UDC: | 378.015.3 |
Keywords: | акмеологічний підхід портфоліо прогнозування професійний розвиток соціальний педагог |
Page range: | 109–118 |
Abstract: | У статті зазначено, що одним із інноваційних особистісно зорієнтованих інструментів прогнозування професійного розвитку фахівця є портфоліо. Портфоліо може розглядатися в таких аспектах: систематичний збір напрацювань задля моніторингу знань та вмінь здобувачів освіти; узагальнення інформації задля документування досягнень особистості за визначений проміжок часу; фіксування не лише старань та успіхів особистості у визначених видах діяльності, але й активізація аналітичних здібностей через самостійне зіставлення підсумків власної діяльності зі встановленими стандартними критеріями; планування, оцінка та документування характеру, обсягу і якості навчання під час та після здобуття формальної освіти в закладі вищої освіти; безперервна самооцінка соціальним педагогом власної професійної діяльності, корекція результатів і досягнень, самоаналіз, самовдосконалення, самореалізація, самомотивація, самовизначення, самовираження, самопрезентація у процесі власного професійного розвитку. Визначено, що зміна структури портфоліо може бути зумовлена його типом, інтересами і потребами, досвідом і результатами діяльності певного фахівця, які представлені у вигляді якісних і кількісних показників, що допомагають побачити переваги і недоліки, коригувати власний професійний розвиток, визначати перспективи відповідного розвитку в контексті врахування сучасних тенденцій освіти протягом життя, поєднання знань, досліджень і практики. |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28428 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
stepanenko_petrovych.pdf | 213,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.