Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18764
Назва: | Толерантна компетентність педагога: концепція й емпірична верифікація |
Автори: | Вірна, Жанна Гайдук, Галина |
Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський коледж Національного університету харчових технологій |
Бібліографічний опис: | Вірна Ж., Гайдук Г. (2020). Толерантна компетентність педагога: концепція й емпірична верифікація. Психологічні перспективи, (36), 67–85. DOI : https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-67-85 |
Журнал/збірник: | Психологічні перспективи |
Випуск/№ : | 36 |
Дата публікації: | гру-2020 |
Дата внесення: | 27-січ-2021 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Країна (код): | UA |
DOI: | https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-67-85 |
УДК: | 159.923:316.647.5-051 |
Теми: | толерантність професійна толерантність мотиваційносмислові чинники толерантна компетентність педагог |
Діапазон сторінок: | 67–85 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена теоретико-емпіричному обґрунтуванню толерантної компетентності педагога. Метою презентованого матеріалу є теоретичне обґрунтування та емпірична верифікація толерантності педагога засобом операціоналізації мотиваційно-смислових індикаторів толерантної компетентності та механізмів її функціонування залежно від стажу його професійної діяльності. Методи. Основними методами є теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація), емпіричні (бесіда; спостереження; тестування) та методи математичної статистики (дискримінантний аналіз, критерій Краскела-Уолеса, факторний аналіз, множинний регресійний аналіз). Результати. В ходу теоретичного узагальнення основних тенденцій і концепцій вивчення професійної толерантності, запропоновано теоретичну модель структурної організації професійної толерантності педагога, у якій виокремлено когнітивно-інформативний, емоційно-регуляційний, особистісно-комунікативний і поведінково-нормативний компоненти та зазначено операційно-смисловий, рефлексивно-смисловий, мотиваційно-регуляційний та мотиваційно-контролюючий модуси їх продуктивного функціонування. Емпірично експліковано зміст прояву професійної толерантності засобом операціоналізації мотиваційно-смислових індикаторів толерантної компетентності у емоційно-раціональній, автономно-безкорисливій, статусно-нормативній та інтелектуально-продуктивній формах та механізми їх функціонування (адаптаційно-ідентифікаційний, ідентифікаційно-моральний, морально-продуктивний, продуктивно-адаптаційний) залежно від стажу професійної діяльності педагогів. Висновки. У висновках зазначено, що зосередження уваги на виокремлених механізмах функціонування толерантної компетентності педагога дасть змогу визначити адекватний вплив мотиваційно-смислової детермінації на систему професійної саморегуляції фахівця. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18764 |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: | https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/660 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Психологічні перспективи, 2020, № 36 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
660-1110-1-10-20201230.pdf | 659,46 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.