Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18764| Title: | Толерантна компетентність педагога: концепція й емпірична верифікація |
| Authors: | Вірна, Жанна Гайдук, Галина |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський коледж Національного університету харчових технологій |
| Bibliographic description (Ukraine): | Вірна Ж., Гайдук Г. (2020). Толерантна компетентність педагога: концепція й емпірична верифікація. Психологічні перспективи, (36), 67–85. DOI : https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-67-85 |
| Journal/Collection: | Психологічні перспективи |
| Issue: | 36 |
| Issue Date: | Dec-2020 |
| Date of entry: | 27-Jan-2021 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Country (code): | UA |
| DOI: | https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-67-85 |
| UDC: | 159.923:316.647.5-051 |
| Keywords: | толерантність професійна толерантність мотиваційносмислові чинники толерантна компетентність педагог |
| Page range: | 67–85 |
| Abstract: | Стаття присвячена теоретико-емпіричному обґрунтуванню толерантної компетентності педагога. Метою презентованого матеріалу є теоретичне обґрунтування та емпірична верифікація толерантності педагога засобом операціоналізації мотиваційно-смислових індикаторів толерантної компетентності та механізмів її функціонування залежно від стажу його професійної діяльності. Методи. Основними методами є теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація), емпіричні (бесіда; спостереження; тестування) та методи математичної статистики (дискримінантний аналіз, критерій Краскела-Уолеса, факторний аналіз, множинний регресійний аналіз). Результати. В ходу теоретичного узагальнення основних тенденцій і концепцій вивчення професійної толерантності, запропоновано теоретичну модель структурної організації професійної толерантності педагога, у якій виокремлено когнітивно-інформативний, емоційно-регуляційний, особистісно-комунікативний і поведінково-нормативний компоненти та зазначено операційно-смисловий, рефлексивно-смисловий, мотиваційно-регуляційний та мотиваційно-контролюючий модуси їх продуктивного функціонування. Емпірично експліковано зміст прояву професійної толерантності засобом операціоналізації мотиваційно-смислових індикаторів толерантної компетентності у емоційно-раціональній, автономно-безкорисливій, статусно-нормативній та інтелектуально-продуктивній формах та механізми їх функціонування (адаптаційно-ідентифікаційний, ідентифікаційно-моральний, морально-продуктивний, продуктивно-адаптаційний) залежно від стажу професійної діяльності педагогів. Висновки. У висновках зазначено, що зосередження уваги на виокремлених механізмах функціонування толерантної компетентності педагога дасть змогу визначити адекватний вплив мотиваційно-смислової детермінації на систему професійної саморегуляції фахівця. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18764 |
| URL for reference material: | https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/660 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Психологічні перспективи, 2020, № 36 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 660-1110-1-10-20201230.pdf | 659,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.