Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18764
Title: Толерантна компетентність педагога: концепція й емпірична верифікація
Authors: Вірна, Жанна
Гайдук, Галина
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський коледж Національного університету харчових технологій
Bibliographic description (Ukraine): Вірна Ж., Гайдук Г. (2020). Толерантна компетентність педагога: концепція й емпірична верифікація. Психологічні перспективи, (36), 67–85. DOI : https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-67-85
Journal/Collection: Психологічні перспективи
Issue: 36
Issue Date: Dec-2020
Date of entry: 27-Jan-2021
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-36-67-85
UDC: 159.923:316.647.5-051
Keywords: толерантність
професійна толерантність
мотиваційносмислові чинники
толерантна компетентність
педагог
Page range: 67–85
Abstract: Стаття присвячена теоретико-емпіричному обґрунтуванню толерантної компетентності педагога. Метою презентованого матеріалу є теоретичне обґрунтування та емпірична верифікація толерантності педагога засобом операціоналізації мотиваційно-смислових індикаторів толерантної компетентності та механізмів її функціонування залежно від стажу його професійної діяльності. Методи. Основними методами є теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація), емпіричні (бесіда; спостереження; тестування) та методи математичної статистики (дискримінантний аналіз, критерій Краскела-Уолеса, факторний аналіз, множинний регресійний аналіз). Результати. В ходу теоретичного узагальнення основних тенденцій і концепцій вивчення професійної толерантності, запропоновано теоретичну модель структурної організації професійної толерантності педагога, у якій виокремлено когнітивно-інформативний, емоційно-регуляційний, особистісно-комунікативний і поведінково-нормативний компоненти та зазначено операційно-смисловий, рефлексивно-смисловий, мотиваційно-регуляційний та мотиваційно-контролюючий модуси їх продуктивного функціонування. Емпірично експліковано зміст прояву професійної толерантності засобом операціоналізації мотиваційно-смислових індикаторів толерантної компетентності у емоційно-раціональній, автономно-безкорисливій, статусно-нормативній та інтелектуально-продуктивній формах та механізми їх функціонування (адаптаційно-ідентифікаційний, ідентифікаційно-моральний, морально-продуктивний, продуктивно-адаптаційний) залежно від стажу професійної діяльності педагогів. Висновки. У висновках зазначено, що зосередження уваги на виокремлених механізмах функціонування толерантної компетентності педагога дасть змогу визначити адекватний вплив мотиваційно-смислової детермінації на систему професійної саморегуляції фахівця.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18764
URL for reference material: https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/660
Content type: Article
Appears in Collections:Психологічні перспективи, 2020, № 36

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
660-1110-1-10-20201230.pdf659,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.