Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13295
Title: Виміри професійної культури майбутнього педагога
Other Titles: Dimensions of professional culture future teachers’
Authors: Ольхова, Анастасія
Olkhova, Anastasiia
Bibliographic description (Ukraine): Ольхова А. Виміри професійної культури майбутнього педагога / А. Ольхова // Педагогічний часопис Волині . – Луцьк , 2017. – №2(5). – С. 39-42.
Issue Date: 2017
Date of entry: 10-Oct-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: професіоналізм педагога
морально-правова культура
професійна культура
професійна підготовка
моральні цінності
teacher professionalism
moral and legal culture
professional culture
professional training
moral values
Abstract: У статті розглядаються аспекти професійної культури майбутнього педагога. Зроблено акцент на багатоаспектності означеного феномена. Детально розглянуто суть морально-правової культури як невід’ємної складової професіоналізму вчителя. Зокрема, виділено структурні компоненти, подано їх детальну характеристику. Автором підкреслюється, що процес формування морально-правової культури вчителя є важливим у цілісній системі підготовки вчителя, з конкретними етапами та специфікою. Зроблено узагальнення, що ефективність формування досліджуваної якості майбутнього педагога залежить від взаємодії чинників та механізмів впливу на означений процес. The article deals with aspects of professional culture of the future teacher. The accent was focused on variety of aspects defined phenomenon. The essence of the moral and legal culture as an integral part of teacher professionalism was considered in detail. In particular, structural components were identified and it was given their characteristics. The author emphasized that the formation of moral and legal culture of the teacher is important in an integrated system of teacher training with its particular stages and specific. It was summarized that effectiveness the formation studied quality of a future teacher depends on the interaction of factors and mechanisms which have influence on defined process.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13295
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2017, № 2(5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39-42.pdf366,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.