Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11486
Title: Навчання іноземних мов здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії (PhD) з використанням проектної методики
Other Titles: Language training of future Doctors of Philosophy (PhD) using project technology
Authors: Кожушко, Світлана
Kozhushko, S.
Bibliographic description (Ukraine): Кожушко Світлана. Навчання іноземних мов здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії (PhD) з використанням проектної методики / С. Кожушко// Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки: серія Педагогічні науки. – 2016. - № 2 (304). – с. 57-61
Issue Date: 2016
Date of entry: 30-Jan-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: здобувач третього рівня освіти
seeker of the third level of higher education
інтерактивні технології
проектна методика
доктор філософії
наскрізне проектування
interactive technologies
project method
Doctor of Philosophy
through projection
Abstract: Автором аналізуються нові вимоги до рівня мовної підготовки здобувачів ступеню доктора філософії (PhD), узагальнюється попередній досвід роботи з аспірантамита та обґрунтовується ефективність використання проектної методики, як одного з проявів інтерактивних технологій у процесі навчання іноземних мов здобувачів третього рівня освіти. The article analyses a number of problems connected with foreign language training of future Doctors of Philosophy, explores certain universal (general) competences, which reveal themselves through the students readiness to demonstrate language communication skills using both native and foreign languages. The author grounds the rationality of the use of project method of teaching, which belongs to interactive technologies, in the process of language training of students of the third level of education. The possibility and reasonability of the combination of role play and project carrying out, especially in the course of “through projection”, which is accomplished during the whole period of language study, is substantiated. Project “Scientific Conference” is proposed as a variant in the process of language training of future Doctors of Philosophy. It is proved that this method is effective not only as a means of language mastering but as the instrument that can be used for students future participation in scientific events.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11486
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf264,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.