Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9346
Назва: Часопросторова модель пейзажу Ліни Костенко: процесуальність і подійність крізь призму усної колективної творчості
Інші назви: The Model of Lina Kostenko’s Landscape: Processuality and Aktion Through the Prism of Oral of Collective Creation
Автори: Векуа, Оксана
Vekua, Oksana
Бібліографічний опис: Векуа, О. "Перверзія" Юрія Андруховича в транскультурному вимірі / О. Векуа // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Н. Г. Колошук та ін.]. – Луцьк, 2015. – № 9 (310) : Серія : Філологічні науки : Літературознавство. – С. 21-26.
Дата публікації: 2015
Дата внесення: 16-кві-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: фольклор
творчість
душа
пейзаж
лірика
філософія
ментальність
folklore
creation
soul
landscape
poetry
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено взаємодію усної традиційної творчості з письмовою індивідуальністю Ліни Костенко. Розкрито багатоаспектність фольклорно-літературних взаємин. Зроблено висновки про взаємозбагачення й взаємодифузію як спосіб існування явищ у пейзажі авторки. Між твором мистецтва та природою стоїть думка людини. Українське поетичне мислення у сфері пейзажу набирає емблематичної семантики в контексті складного авторського переживання світу рідної природи, що його можна відчути й позначити як емоційний згусток любові, тривоги, застороги. Ідея єдності з природою стає філософським узагальненням через рух художньої думки усної колективної творчості до авторського «Я». Душа природи й вічність – спорідненні субстанції, які засвідчують український поетичний пантеїзм, позначений не лише певним вибором об’єкта переживання, а й тим способом ліричного взаємодифузійного співпереживання, що транслюється на рівні світорозуміння та світомислення, традиційно сублімуючись у впізнаваному й водночас вишуканому образному світі. Спектр пейзажного світомислення Ліни Костенко такий розгорнутий, енергетичний, що кожен дослідник на новому етапі його осмислення знаходитиме свій аспект бачення – етичний, психологічний, філософський. In this article is researched the interaction batween oral collective creation and individual creation of Lina Kostenko. The multiaspection of folklore and literary relations is revealed. In this artiicle are conclusions about interenriching and intendiffusion as a modes of existence of phenomena in the author’s landscape. The man’s idea is between work of art and nature. Ukrainian poetic thinking in sphere of landscape has emblematic semantics in the context of the complex author’s experience of native nature. It can be felt and described as emotional bunch of love, anxiety and precautions. The idea of unity with nature is philosophical generalization throught attest movement of artistic ideas to the oral collective creativion of the author’s «I». The soul of nature and eternity are native substances. They proves Ukrainian poetic pantheism, which marked not just the choice of a particular object of experience, but also the way of lyrical interdiffusion empathy which is broadcasted on the level of the worldoutlook attitude and svitomyslennya. It traditionally sublimates in recognizable and yet elegant figurative world. Spectrum of landscape worldoutlook Lina Kostenko’s, is the unfolded energy and every researcher on the new stage of his thinking finds new aspect of vision – ethical, psychological, philosophical.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9346
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2015, № 9 (310)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6.PDF206 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.