Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7942
Title: Німецькі фразеологічні експресиви й комунікативи в асинхронній Інтернет-комунікації
Other Titles: Expressive and Communicative Phraseology of German in the Asynchronous Internet-Communication
Authors: Гордій, Оксана Мирославівна
Gordiy, O. M.
Bibliographic description (Ukraine): Гордій О. Німецькі фразеологічні експресиви й комунікативи в асинхронній Інтернет-комунікації / О. Гордій // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2014. – № 4. – С. 172–176.
Issue Date: 2014
Date of entry: 15-Feb-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: концептуально усне / писемне мовлення
conceptual spoken and written language
медіолект
media variant of language
аграфізм
agraphism
Abstract: У статті проаналізовано підходи щодо вивчення особливостей комунікації в Інтернеті. Поєднання ознак усного і писемного мовлення пояснюється специфічними параметрами каналу і засобу комунікації, під дією яких утворюється особливий медійний варіант мови. Функціонування в асинхронній Інтернет-комунікації комунікативно-експресивної фразеології визначається як один із конституентів цього медіолекту; аргументується розгляд фразеологічних експресивів і комунікативів німецької мови як прецедентних феноменів. The article analyzes the approaches to the study of features of the Internet-communication. Combination of features of speech and writing is explained by the specific parameters of communication channel and medium; by their action a particular media variant of language is formed, which displays specific phonetic-graphic, lexical and grammatical features, and also changes in semantic and syntactic organization of the text compared to the traditional (printed) text. Functioning of the communicative and expressive phraseology in the asynchronous Internet communication is defined as one of the constituents of this media variant of language; the expressive and communicative idioms of German are considered as precedent phenomena that convey folk humor, express common emotional-evaluative woldview.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7942
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2014, № 4 (281)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.