Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7722
Назва: Функціонально-жанрові особливості англомовної наукової статті
Інші назви: Functional and Genre Peculiarities of the English Scientific Article
Автори: Гороть, Євгенія Іванівна
Малімон, Леся Костянтинівна
Horot, Ye. I.
Malimon, Lesia K.
Бібліографічний опис: Гороть Є. Функціонально-жанрові особливості англомовної наукової статті / Є. Гороть, Л. Малімон // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. – Луцьк, 2015. – № 3. – С. 215–222.
Дата публікації: 2015
Дата внесення: 9-лют-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: функціональна лінгвістика
functional linguistics
наукова стаття
scientific article
функціонування іменників
functioning of nouns
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено порівняльний аналіз структури тексту англомовної наукової статті гуманітарного та природничо-математичного напрямів за параметрами «функціонування іменників» і «належність іменників до певної лексико-семантичної групи», а також обчислено ступінь подібності досліджуваних текстів за переліком зафіксованих іменників. Ґрунтуючись на принципах класифікації, яку запропонувала З. Н. Вердієва, всі виокремлені з текстів іменники розподілено на п’ять семантичних класів (предмети, істоти, речовини, природні явища й події, абстрактні поняття), які в подальшому аналізі розбиті на 14 лексико-семантичних груп: 1) предмет (назви предметів та їх частин); 2) людина (назви осіб, їх професійна діяльність, власне ім’я); 3) тваринний світ; 4) субстанція, речовина (мінерали, метали, гази, рідина, деревина, ґрунт, тканина, хімічні та медичні препарати, продукти харчування); 5) природа, природні явища (звукові, світлові, темпе¬ратурні), атмосфера, космос; 6) рослинний світ; 7) процес, дія, діяльність, зміна; 8) стан (фізичний, екзис¬тен-ційний, емоційний); 9) відношення, взаємозв’язок, система; 10) час; 11) простір; 12) якість, ознака; 13) кількість, об’єм, обсяг, міра, вимір; 14) інформація (джерело інформації, наука, сфера діяльності, навчальний заклад). Установлено, що досліджувані масиви текстів відрізняються і кількістю виділених лексико-семантичних груп (далі – ЛСГ) іменників, і їх наповнюваністю конкретними іменниками. The article focuses on the comparative analysis of the functioning of nouns in English scientific humanitarian articles (represented by literary and philological texts) and natural-mathematical articles (represented by mathematical and natural sciences texts) due to the following parameters: «belonging to a certain lexico-semantic group», «the degree of similarity of the texts under observation». Grounding on the principles of classification of nouns suggested by Verdiyeva Z. N., all the nouns selected from the texts under analysis were sorted out into 5 semantic classes (objects; living beings; substances; natural phenomena; abstract notions), which further were subdivided into 14 lexico-semantic groups, namely: 1) objects (names of objects and their parts); 2) human beings (names of individuals, their professional activities, proper names); 3) fauna; 4) substances (mineral, metal, gas, liquid, timber, soil, textile, chemical and medical compounds, nutrition); 5) nature, natural phenomena (sound, light and temperature), atmosphere, cosmos; 6) flora; 7) process, action, activity, change; 8) state (physical, existential, emotional); 9) relation, interconnection, system; 10) time; 11) space; 12) quality, peculiarity; 13) quantity, volume, size, measure, dimension; 14) information (the source of information, science, sphere of science, educational institutions). It was revealed that the texts under analysis differ both in the number of lexico-semantic groups the nouns belong to and the inventory of nouns belonging to these lexico-semantic groups.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7722
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2015, № 3 ()

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
42.pdf529,5 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.