Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6772
Title: Етапи становлення та розвитку професійної підготовки вчителів початкової школи в Україні
Other Titles: The stages of Formation and Development of Professional Training of Primary School Teachers in Ukraine.
Authors: Яструб, Оксана
Yastrub, Oksana
Bibliographic description (Ukraine): Яструб Оксана. Етапи становлення та розвитку професійної підготовки вчителів початкової школи в Україні / О. Яструб // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Серія : Педагогічні науки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: І. О. Смолюк та ін.]. - Луцьк, 2013. - № 7 (256) : Педагогічні науки. - С.14-19.
Issue Date: 2013
Date of entry: 7-Aug-2015
Keywords: професійно-педагогічна підготовка, етапність професійно-педагогічної підготовки вчите-лів початкової школи, професійно-педагогічні заклади.
professional pedagogical training, stages of professional-pedagogical preparation of teachers of elementary school, professional-pedagogical institution
Abstract: Проблема визначення етапів становлення та розвитку професійної педагогічної підготовки вчителів початкової школи актуальна, оскільки у процесі підготовки педагогічних кадрів нової генерації акцентується на розкритті особливостей етапів становлення та розвитку професійно-педагогічної освіти в Україні. Наголошено, що розвиток професійно-педагогічної освіти в Україні має історичний характер, зумовлений історико-культурними та соціально-економічними чинниками. Досліджуючи етапи становлення та розвитку професійно-педагогічної підготовки вчителів в Україні, можна визначити такі її основні етапи: елементарний (копіювальний), наслідувальний та професійно-педагогічний. The problem of determining the stages of formation and development of professional pedagogical training of primary school teachers is relevant, because in the process of preparation of the national pedagogical cadres of the new generation is focused on the disclosure of the specifics of stages of formation and development of professional-pedagogical education in Ukraine. The purpose of the article is the analysis of the approaches of scientists to the definition of the stages of develop-ment of professional-pedagogical preparation of teachers of primary schools in Ukraine. It is noted that the development of professional-pedagogical education in Ukraine has a historical character, which is conditioned by the historical-cultural and socio-economic factors. Exploring the stages of formation and develop-ment of professional-pedagogical training of teachers in Ukraine one can distinguish the following main stages: elementary (copy), imitative and the professional and pedagogical.
Sponsorship: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6772
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Педагогічні науки", 2013, № 7 (256)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf903,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.