Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6701
Title: Науково-методичні засади оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів
Other Titles: Scientific and Methodological Principles of Evaluation of Educational Achievements of Students’ Training
Authors: Ковальчук, Володимир
Kovalchuk, Volodymyr
Issue Date: 2014
Date of entry: 4-Aug-2015
Publisher: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Keywords: навчальні досягнення
фізичне виховання
студенти
вищі навчальні заклади
educational achievements
physical education
students
higher educational establishments
Abstract: У статті висвітлено науково-методичні засади оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів. Обґрунтовано модель оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів, що включає принципи (індивідуальності, системності й систематичності, плановості й тематичності, економічності, відкритості та прозорості, об’єктивності та єдності вимог, взаємоповаги), компоненти (методологічний, процесуальний та технічний), функції (діагностична, інформаційна, навчально-виховна, прогностична, стимуляційна, контрольна й коригувальна), фоми (вербальні, невербальні, колективні та цифрові) і методи (спостереження, бесіда, усне опитування, письмовий контроль, дидактичні тести, тестування) контролю. Розроблено особистісно орієнтовану методику оцінювання навчальних досягнень із фізичного виховання студентів з урахуванням компетентнісного підходу в освіті. The article highlights scientific and methodological principles of evaluation of educational achievements in physical education of students. It was grounded the model of evaluation of educational achievements in physical culture of students. In its basis there underlies interconnection of principles (of individuality, regularity and systematization, of planned character and topicality, efficiency, openness and transparence, objectivity and unity of requirements, mutual respect), components (methodological, procedural and technical), functions (diagnostic, informational, educational, prognostic, stimulating, controlling and corrective), forms (verbal, nonverbal, collective and digital) and methods (monitoring, interview, oral questioning, written control, didactic tests, testing) of control. It was developed a personality-oriented methodology of evaluation of educational achievements in physical education of students taking into account competence approach in education.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6701
Content type: Article
Appears in Collections:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2014, № 16

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf177,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.