Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5890
Title: Справочно-информациооные модули электронного образовательного средства по русской литературе
Other Titles: Reference-Information Modules of Electronic Educational Resources on Russian Literature
Authors: Юстинская, Гульнара
Yustinskaya, Gulnara
Bibliographic description (Ukraine): Науковий вісник Східноєвропейського національного університету. Сер. «Філологічні науки. Літературознавство», 2013, № 13 (262).
Issue Date: 2013
Date of entry: 24-Jun-2015
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: електронний освітній засіб (ЕОС)
електронний продукт
інформаційна електронна сторінка
довідково-інформаційний модуль
модульна одиниця
інтерактивність навчання
інтернет-ресурси
інтернет-простір
electronic educational resources (EER)
electronic product
information electronic page
reference-information module
a modular unit
the interactive nature of training
Internet resources
Internet-space
Abstract: Актуальным для литературного развития учащихся общеобразовательных учреждений является создание электронного образовательного средства по русской литературе, к примеру, по такому предметному разделу, как «Лирика». (Изучение стихотворений в VI классе составляет треть всего литературного курса). Автор данной статьи считает приоритетным направлением обучения изучение жанровых особенностей лирических произведений. ЭОС демонстрирует качественно иной подход к оперированию учебной информацией в электронном виде и предоставлению её пользователям. В статье подчёркивается необходимость разработки дидактических требований к разрабатываемому электронному образовательному средству. Г. М. Юстинская определяет цель электронного продукта как оказание своевременной информационной поддержки учителям и учащимся при изучении лирических произведений. Она кратко и точно излагает требования к изучению стихотворений в VI классе.The creation of electronic educational resources (EER) on such subject section, as the «Lyrics» is relevant for the literary development of secondary school pupils. (The study of the poems in the 6th form occupies one third of all literary course). The priority direction of training is the study of the genre peculiarities of lyrical works. EER demonstrates a qualitatively different approach to operating the educational information in electronic form and delivering it to users. The article stresses the need for the working out of the didactic requirements to the developed electronic educational resources. It is defined the aim of the electronic product - provision of timely information support to teachers and pupils in the study of lyrical works. The author of the article briefly and accurately sets out the requirements to the poems study in the sixth form.
Description: Юстинская Г. Справочно-информациооные модули электронного образовательного средства по русской литературе / Гюльнара Юстинская // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету. Сер. «Філологічні науки. Літературознавство». – 2013. – № 13 (262). – С. 128-131.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5890
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2013, № 13 (262)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31.pdf133,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.