Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5759
Title: Експресіоністські засоби в романі Луї-Фердінана Селіна "Подорож на край ночі»
Authors: Радавська, Оксана Мстиславівна
Bibliographic description (Ukraine): Радавська Оксана. Експресіоністські засоби в романі Луї-Фердінана Селіна «Подорож на край ночі» / Оксана Радавська // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Філологічні науки. Літературознавство. – Луцьк : Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, 2013. – № 28 (277). – С. 114-119.
Issue Date: 2013
Date of entry: 21-Jun-2015
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: експресіоністський стиль
експресіоністські засоби
образ вогню
деформація
абсурдність світу
Series/Report no.: Філологічні науки. Літературознавство;
Abstract: Проаналізовано стиль роману Луї-Фердінана Селіна «Подорож на край ночі». Оскільки експресіонізм характерний для антивоєнної літератури періоду Першої світової війни, контекст роману наштовхує на думку розглянути його в аспекті експресіонізму. По-іншому трактується роман, висвітлюються головні ознаки експресіонізму в його змісті й формі, на рівні проблематики та художніх засобів. Зокрема, розглянуто загостре-ну антивоєнну проблематику. Роман відзначається абсурдом, мотивом приреченості людства, безперспектив-ністю буття, болем, вогнем, смертю. Через загострену емоційність, що виражається підвищеною тривожністю, стра¬хом, безвихіддю, нервозністю, болем та стражданнями, фрагментарність сю¬же¬тобудови, використання в романі образу вогню, присутнього в більшості експресіоністських творів про війну, твір символізує смерть, агонію, пекло, муки, страждання, біль, кров тощо. Роман відзначається нервовою напруженістю, що виражається у викривленні реалій, які використовують усі експресіоністи для нагнітання емоцій для більш яскравого змалювання жахіть війни. Твір багатий на іронію, самоіронію, гротеск; у ньому наголошено на абсурдності світу та людського буття, домінує інтонація крику, утілено експресіоністську тему самотності та приреченості людини. The article is dedicated to the Louis-Ferdinand Céline’s style of the novel «Journey to the End of the Night». The context of the novel suggests to analyse it in terms of expressionism, as expressionism took place in the anti-war literature during World War I. The novel is interpreted differently, the main features of expressionism in its content and form at the level of main ideas and artistic means are underlined. In particular, regarded anti-war issues are pointed. The novel is full of absurd, choked cry, the motive of doomed humanity, the futility of life, pain, fire, death. Being highly emotional which is expressed by increased anxiety, fear, hopelessness, nervousness, pain and suffering; fragmentation of the plot structure , the usage of the fire image in the novel present in the most expressionist works about war, he embodies the death, agony, hell, torment, suffering, pain, blood etc., nervous tension resulting in a distortion of reality are used for pumping all expressionist emotions, for a more vivid depiction of the war horrors; a work is rich in irony, self-irony, grotesque, the absurdity of the world and human existence is stressed; the intention of cry dominates, the expressionist themes of loneliness and hopelessness of a man are represented.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5759
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2013, № 28 (277)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23.pdf326,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.