Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5553
Назва: Теоморфний культурний код у сакральних фразеологізмах (на матеріалі поетичних текстів Т. Шевченка)
Інші назви: Teomorfic Cultural Code of Sacred Phraseology (Based on the Poetic Texts of T. Shevchenko)
Автори: Вільчинська, Тетяна
Vilchynska, Tetjana
Бібліографічний опис: Вільчинська Т. Теоморфний культурний код у сакральних фразеологізмах (на матеріалі поетичних текстів Т. Шевченка) / Т. Вільчинська // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки (мовознавство). - 2014. - № 12. - С. 9-13.
Дата публікації: 2014
Дата внесення: 16-чер-2015
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: фразеологізм
фразема
культурні коди
теоморфний код
Бог
поетична творчість
Т. Шевченко
phraseologism
phraseological unit
cultural codes
teomorfic code of culture
God
poetry
T. Shevchenko
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена аналізу фразеологічних одиниць, представлених у поетичній творчості Т. Шевченка, в яких актуалізується теоморфний код культури. Теоморфний код у фразеологізмах репрезентує поняття, пов’язані з релігійно-міфологічними уявленнями українського народу. Теонім Бог розглядається як семантичний центр різних за функцією, структурою фразеологічних одиниць. У процесі дослідження встановлено, що Т. Шевченко широко використовував фраземи з компонентом – лексемою Бог, які демонструють і традиційне, і лінгвокреативне в їх творенні. Висока продуктивність фразеологізмів у Шевченковій мовотворчості засвідчує глибоку релігійність поета, підтверджуючи думку І. Огієнка про те, що всі твори Кобзаря написані високим релігійним стилем.This article analyzes the phraseological units represented in the poetic works of Taras Shevchenko in which the teomorfic code of the culture is actualized. Teomorfic code in the phraseology represents the notions associated with religious and mythological representations of the Ukrainian people. Teonym God is considered as a semantic center of phraseological units with different functions and structure. The study found that T. Shevchenko extensively used phraseological units with the component – lexeme God, demonstrating both traditional and linguocreative in their creation. High productivity of the phraseology in Shevchenko’s linguistic creativity proves poet’s deeply religiosity and confirms I. Ogienko’s opinion that all Kobzar’s works were written in high religious style.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5553
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Мовознавство", 2014, № 12 (289)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf198 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.