Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29940| Title: | Вивчення історії українського козацтва в закладах загальної середньої освіти |
| Authors: | Мельничук, Ольга Валеріївна |
| Affiliation: | Кафедра історії України та археології 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) |
| Bibliographic description (Ukraine): | Мельничук О. В. Вивчення історії українського козацтва в закладах загальної середньої освіти : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. О. Ю. Ленартович ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 76 с. |
| Issue Date: | 2025 |
| Date of entry: | 22-Dec-2025 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Country (code): | UA |
| Supervisor: | Ленартович, Олег Юрійович |
| Keywords: | навчальна програма, компетентнісний підхід українське козацтво патріотичне виховання методика викладання інтерактивні методи |
| Abstract: | Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр». Магістерська робота присвячена дослідженню найбільш ефективних традиційних та інноваційних форм вивчення історії українського козацтва в закладах загальної середньої освіти. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю оновлення методики викладання цієї ключової теми для формування національної свідомості, патріотичного виховання учнів та розвитку їхнього критичного мислення. Пропонується розглянути та проаналізувати методи та підходи, які можуть бути використані на уроках під час ознайомлення учнів з історією, побутом та військовим мистецтвом українського козацтва. Зазначено, що українське козацтво є однією з наріжних тем національної історії, яка має колосальний вплив на становлення державності та ідентичності. У дослідженні проаналізовано зміст чинних навчальних програм, за якими розроблена подальша робота на уроках історії, зокрема принципи та методи, що підвищують ефективність засвоєння історичного матеріалу. Окрему увагу приділено порівняльному аналізу традиційних (лекції, бесіди, робота з джерелами) та інноваційних (інтерактивні методи, зокрема історичні квести, рольові ігри, дебати) прийомів для розвитку аналітичних здібностей та здатності до критичного осмислення історичних подій. Розглянуто практичні аспекти застосування компетентнісних підходів до навчальних завдань на прикладі вивчення козацької доби. Сформовано методичні рекомендації щодо запровадження визначеної теми в навчальний процес, включаючи позакласні форми роботи. Запропоновано використання таких візуальних джерел, як карти, ілюстрації, документальні відеоматеріали та елементи віртуальних екскурсій для поглибленого розуміння учнями феномену українського козацтва. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29940 |
| Content type: | Master Thesis |
| Appears in Collections: | FH_KR (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Melnychuk_2025.pdf | 673,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.