Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29940| Назва: | Вивчення історії українського козацтва в закладах загальної середньої освіти |
| Автори: | Мельничук, Ольга Валеріївна |
| Приналежність: | Кафедра історії України та археології 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) |
| Бібліографічний опис: | Мельничук О. В. Вивчення історії українського козацтва в закладах загальної середньої освіти : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. О. Ю. Ленартович ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 76 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 22-гру-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Країна (код): | UA |
| Науковий керівник: | Ленартович, Олег Юрійович |
| Теми: | навчальна програма, компетентнісний підхід українське козацтво патріотичне виховання методика викладання інтерактивні методи |
| Короткий огляд (реферат): | Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр». Магістерська робота присвячена дослідженню найбільш ефективних традиційних та інноваційних форм вивчення історії українського козацтва в закладах загальної середньої освіти. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю оновлення методики викладання цієї ключової теми для формування національної свідомості, патріотичного виховання учнів та розвитку їхнього критичного мислення. Пропонується розглянути та проаналізувати методи та підходи, які можуть бути використані на уроках під час ознайомлення учнів з історією, побутом та військовим мистецтвом українського козацтва. Зазначено, що українське козацтво є однією з наріжних тем національної історії, яка має колосальний вплив на становлення державності та ідентичності. У дослідженні проаналізовано зміст чинних навчальних програм, за якими розроблена подальша робота на уроках історії, зокрема принципи та методи, що підвищують ефективність засвоєння історичного матеріалу. Окрему увагу приділено порівняльному аналізу традиційних (лекції, бесіди, робота з джерелами) та інноваційних (інтерактивні методи, зокрема історичні квести, рольові ігри, дебати) прийомів для розвитку аналітичних здібностей та здатності до критичного осмислення історичних подій. Розглянуто практичні аспекти застосування компетентнісних підходів до навчальних завдань на прикладі вивчення козацької доби. Сформовано методичні рекомендації щодо запровадження визначеної теми в навчальний процес, включаючи позакласні форми роботи. Запропоновано використання таких візуальних джерел, як карти, ілюстрації, документальні відеоматеріали та елементи віртуальних екскурсій для поглибленого розуміння учнями феномену українського козацтва. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29940 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FH_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Melnychuk_2025.pdf | 673,7 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.