Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29850| Title: | Формування громадянської компетентності школярів (на прикладі теми «Римська республіка як «спільна справа»»). |
| Authors: | Зубчик, Роман Володимирович |
| Affiliation: | Кафедра всесвітньої історії 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) |
| Bibliographic description (Ukraine): | Зубчик Р. В. Формування громадянської компетентності школярів (на прикладі теми «Римська республіка як «спільна справа»») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. С. А. Шульга ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 93 с. |
| Issue Date: | 2025 |
| Date of entry: | 17-Dec-2025 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Supervisor: | Шульга, Світлана Анатоліївна |
| Keywords: | римська громадянська община (civitas) громадянське суспільство методи та засоби навчання громадянські компетентності |
| Abstract: | Кваліфікаційна робота Формування громадянської компетентності школярів (на прикладі теми «Римська республіка як «спільна справа»») є комплексним дослідженням сутності, еволюції та організації римської громадянської общини як прикладу формування громадянських компетентностей учнів закладів загальної середньої освіти. Мета кваліфікаційної роботи полягає у системному дослідженні та формуванні уявлення про римську civitas, визначенні її структурних елементів як правової та політичної інституції Стародавнього Риму, історичного прообразу громадянського суспільства та основи для формування громадянських компетенцій здобувачів ЗЗСО. Для досягнення поставленої мети було поставлено завдання: проаналізувати основні напрямки вивчення феномену римської громадянської общини; охарактеризувати основні права та обов'язки громадян; дослідити різні типи громадянства Римської республіки; дослідити методичні технології та методи викладання зазначеної теми в ЗЗСО; виявити напрямки, засоби та технології формування громадянських компетентностей в учнів на прикладі означеної теми; розробити власні методичні рекомендації викладання та вивчення теми «Римська республіка як «спільна справа»». Предметом дослідження є римська громадянська община, а об’єктом – Римська республіка в VI - I ст. до н. е. Здійснено аналіз історіографії проблеми, огляд джерел, зокрема підручників та навчальних програм з історії, літератури, громадянської освіти. В другому розділі проведено детальне дослідження поняття civitas у римській традиції, еволюції соціальної структури римської громади, політичних інститутів Риму, складових образу ідеального громадянина та кризових явищ, що трансформували римську громаду. Третій розділ присвячено феномену римської civitas в програмах та підручниках з історії та методичним рекомендаціям, щодо вивчення римської civitas в закладах освіти. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29850 |
| Content type: | Master Thesis |
| Appears in Collections: | FH_KR (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| zubchyk_2025.pdf | 589,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.