Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29850| Назва: | Формування громадянської компетентності школярів (на прикладі теми «Римська республіка як «спільна справа»»). |
| Автори: | Зубчик, Роман Володимирович |
| Приналежність: | Кафедра всесвітньої історії 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) |
| Бібліографічний опис: | Зубчик Р. В. Формування громадянської компетентності школярів (на прикладі теми «Римська республіка як «спільна справа»») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. С. А. Шульга ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 93 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 17-гру-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Науковий керівник: | Шульга, Світлана Анатоліївна |
| Теми: | римська громадянська община (civitas) громадянське суспільство методи та засоби навчання громадянські компетентності |
| Короткий огляд (реферат): | Кваліфікаційна робота Формування громадянської компетентності школярів (на прикладі теми «Римська республіка як «спільна справа»») є комплексним дослідженням сутності, еволюції та організації римської громадянської общини як прикладу формування громадянських компетентностей учнів закладів загальної середньої освіти. Мета кваліфікаційної роботи полягає у системному дослідженні та формуванні уявлення про римську civitas, визначенні її структурних елементів як правової та політичної інституції Стародавнього Риму, історичного прообразу громадянського суспільства та основи для формування громадянських компетенцій здобувачів ЗЗСО. Для досягнення поставленої мети було поставлено завдання: проаналізувати основні напрямки вивчення феномену римської громадянської общини; охарактеризувати основні права та обов'язки громадян; дослідити різні типи громадянства Римської республіки; дослідити методичні технології та методи викладання зазначеної теми в ЗЗСО; виявити напрямки, засоби та технології формування громадянських компетентностей в учнів на прикладі означеної теми; розробити власні методичні рекомендації викладання та вивчення теми «Римська республіка як «спільна справа»». Предметом дослідження є римська громадянська община, а об’єктом – Римська республіка в VI - I ст. до н. е. Здійснено аналіз історіографії проблеми, огляд джерел, зокрема підручників та навчальних програм з історії, літератури, громадянської освіти. В другому розділі проведено детальне дослідження поняття civitas у римській традиції, еволюції соціальної структури римської громади, політичних інститутів Риму, складових образу ідеального громадянина та кризових явищ, що трансформували римську громаду. Третій розділ присвячено феномену римської civitas в програмах та підручниках з історії та методичним рекомендаціям, щодо вивчення римської civitas в закладах освіти. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29850 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FH_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| zubchyk_2025.pdf | 589,71 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.