Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29823
Title: Екскурсійно-польова діяльність як засіб реалізації компетентнісного підходу в географічній освіті
Authors: Кревський, Дмитро Сергійович
Affiliation: Кафедра економічної та соціальної географії
014.07 Середня освіта (Географія)
Bibliographic description (Ukraine): Кревський Д. С. Екскурсійно-польова діяльність як засіб реалізації компетентнісного підходу в географічній освіті : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.07 Середня освіта (Географія) / наук. кер. Т. Г. Погребський ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 78 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 16-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Supervisor: Погребський, Тарас Георгійович
Keywords: екскурсія
польові дослідження
підхід
методика
модель
Abstract: Екскурсії та польові дослідження є ефективним інструментом формування географічних компетентностей учнів і відіграють ключову роль у реалізації компетентнісного підходу Нової української школи. На основі теоретико-методичного аналізу встановлено, що екскурсія трансформується з наочного методу у діяльнісно орієнтовану форму навчання, що дозволяє поєднувати теоретичні знання з практичними спостереженнями, розвивати просторове та дослідницьке мислення, а також формувати екологічну свідомість школярів. Аналіз сучасного стану екскурсійної та польової роботи в закладах загальної середньої освіти засвідчив наявність значних методичних прогалин, обмеження доступу до безпечних локацій і недостатню інтеграцію цифрових технологій у навчальний процес. Це обумовило необхідність розробки адаптивних рішень для організації навчально-польової діяльності, що були реалізовані у вигляді комплексу навчально-польових завдань і маршрутів для учнів 8-9 класів. Розроблені завдання побудовані за діяльнісним підходом та передбачають використання сучасних цифрових інструментів, таких як GPSфіксація, фотограмметрія та ГІС-картографування, для збору та аналізу геопросторових даних локальних об’єктів. Результати педагогічного експерименту засвідчили підвищення рівня сформованості дослідницьких, просторових та предметних компетентностей учнів експериментальної групи, що підтвердило ефективність запропонованої методики.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29823
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FGEO_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
krevskyi_2025.pdf2,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.