Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29823| Title: | Екскурсійно-польова діяльність як засіб реалізації компетентнісного підходу в географічній освіті |
| Authors: | Кревський, Дмитро Сергійович |
| Affiliation: | Кафедра економічної та соціальної географії 014.07 Середня освіта (Географія) |
| Bibliographic description (Ukraine): | Кревський Д. С. Екскурсійно-польова діяльність як засіб реалізації компетентнісного підходу в географічній освіті : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.07 Середня освіта (Географія) / наук. кер. Т. Г. Погребський ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 78 с. |
| Issue Date: | 2025 |
| Date of entry: | 16-Dec-2025 |
| Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Country (code): | UA |
| Supervisor: | Погребський, Тарас Георгійович |
| Keywords: | екскурсія польові дослідження підхід методика модель |
| Abstract: | Екскурсії та польові дослідження є ефективним інструментом формування географічних компетентностей учнів і відіграють ключову роль у реалізації компетентнісного підходу Нової української школи. На основі теоретико-методичного аналізу встановлено, що екскурсія трансформується з наочного методу у діяльнісно орієнтовану форму навчання, що дозволяє поєднувати теоретичні знання з практичними спостереженнями, розвивати просторове та дослідницьке мислення, а також формувати екологічну свідомість школярів. Аналіз сучасного стану екскурсійної та польової роботи в закладах загальної середньої освіти засвідчив наявність значних методичних прогалин, обмеження доступу до безпечних локацій і недостатню інтеграцію цифрових технологій у навчальний процес. Це обумовило необхідність розробки адаптивних рішень для організації навчально-польової діяльності, що були реалізовані у вигляді комплексу навчально-польових завдань і маршрутів для учнів 8-9 класів. Розроблені завдання побудовані за діяльнісним підходом та передбачають використання сучасних цифрових інструментів, таких як GPSфіксація, фотограмметрія та ГІС-картографування, для збору та аналізу геопросторових даних локальних об’єктів. Результати педагогічного експерименту засвідчили підвищення рівня сформованості дослідницьких, просторових та предметних компетентностей учнів експериментальної групи, що підтвердило ефективність запропонованої методики. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29823 |
| Content type: | Master Thesis |
| Appears in Collections: | FGEO_KR (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| krevskyi_2025.pdf | 2,21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.