Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29820
Title: Єзуїтські колегіуми в Європі: модель освіти і виховання
Authors: Фізер, Роксолана Павлівна
Affiliation: Кафедра всесвітньої історії
014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Bibliographic description (Ukraine): Фізер Р. П. Єзуїтські колегіуми в Європі: модель освіти і виховання: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : 014.03 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. Ю. В, Крамар ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 84 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 16-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Крамар, Юрій Вікторович
Keywords: єзуїтська педагогіка
контрреформація
орден єзуїтів
дидактика
критичне мислення
індивідуальний підхід
гуманітарні науки
Abstract: Наукову роботу присвячено аналізу освітньої та виховної моделі єзуїтських колегіумів у ранньомодерній Європі. Магістерська робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел та літератури. У вступі визначається актуальність теми, об’єкт, предмет та завдання дослідження, методи та практичне значення отриманих результатів. Об’єктом дослідження є система навчальних закладів Товариства Ісуса в Європі в період Нового часу. Предметом дослідження виступають педагогічна модель, освітні практики та виховні принципи, що формували зміст і функціонування єзуїтських колегіумів. В першому розділі здійснено огляд історіографії та джерел, присвячених єзуїтським колегіумам в Європі, аналізуються основні наукові праці, що висвітлюють педагогічні та виховні принципи єзуїтської системи освіти. У другому розділі проаналізовано історичні та соціокультурні умови виникнення мережі єзуїтських колегіумів в Європі, розглядаються педагогічні ідеї єзуїтського ордену, акцентовано увагу на новаторських методах навчання і виховання, що сприяли розвитку інтелектуальних і моральних якостей учнів. Третій розділ присвячено типології єзуїтських колегіумів та організації навчального процесу, охарактеризовано виховні практики, засади морального вихованні учнів колегіумів. У четвертому розділі показано вплив єзуїтських методик на сучасні педагогічні практики. Акцентовано увагу на тому, що окремі елементи моделі освіти і виховання єзуїтів можуть застосовуватися у сучасній школі та вищій освіті при викладанні циклу гуманітарних дисциплін, в контексті формування критичного мислення учнів, покращення структурованості освітнього процесу. За результатами роботи зроблено відповідні висновки. З’ясовано, що єзуїтська система освіти стала одним із найбільш яскравих прикладів ефективної моделі навчання та виховання в Європі нового часу. Освітні інституції Товариства Ісуса відіграли важливу роль у формуванні інтелектуального, культурного та релігійного простору Європи ранньомодерного часу. Матеріали дослідження показують витоки європейських освітніх стандартів, вплив єзуїтських методик на сучасні педагогічні практики.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29820
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FH_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fizer_2025.pdf742,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.