Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29820
Назва: Єзуїтські колегіуми в Європі: модель освіти і виховання
Автори: Фізер, Роксолана Павлівна
Приналежність: Кафедра всесвітньої історії
014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта)
Бібліографічний опис: Фізер Р. П. Єзуїтські колегіуми в Європі: модель освіти і виховання: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014 Середня освіта / наук. кер. Ю. В, Крамар ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 84 с.
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 16-гру-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Науковий керівник: Крамар, Юрій Вікторович
Теми: єзуїтська педагогіка
контрреформація
орден єзуїтів
дидактика
критичне мислення
індивідуальний підхід
гуманітарні науки
Короткий огляд (реферат): Наукову роботу присвячено аналізу освітньої та виховної моделі єзуїтських колегіумів у ранньомодерній Європі. Магістерська робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел та літератури. У вступі визначається актуальність теми, об’єкт, предмет та завдання дослідження, методи та практичне значення отриманих результатів. Об’єктом дослідження є система навчальних закладів Товариства Ісуса в Європі в період Нового часу. Предметом дослідження виступають педагогічна модель, освітні практики та виховні принципи, що формували зміст і функціонування єзуїтських колегіумів. В першому розділі здійснено огляд історіографії та джерел, присвячених єзуїтським колегіумам в Європі, аналізуються основні наукові праці, що висвітлюють педагогічні та виховні принципи єзуїтської системи освіти. У другому розділі проаналізовано історичні та соціокультурні умови виникнення мережі єзуїтських колегіумів в Європі, розглядаються педагогічні ідеї єзуїтського ордену, акцентовано увагу на новаторських методах навчання і виховання, що сприяли розвитку інтелектуальних і моральних якостей учнів. Третій розділ присвячено типології єзуїтських колегіумів та організації навчального процесу, охарактеризовано виховні практики, засади морального вихованні учнів колегіумів. У четвертому розділі показано вплив єзуїтських методик на сучасні педагогічні практики. Акцентовано увагу на тому, що окремі елементи моделі освіти і виховання єзуїтів можуть застосовуватися у сучасній школі та вищій освіті при викладанні циклу гуманітарних дисциплін, в контексті формування критичного мислення учнів, покращення структурованості освітнього процесу. За результатами роботи зроблено відповідні висновки. З’ясовано, що єзуїтська система освіти стала одним із найбільш яскравих прикладів ефективної моделі навчання та виховання в Європі нового часу. Освітні інституції Товариства Ісуса відіграли важливу роль у формуванні інтелектуального, культурного та релігійного простору Європи ранньомодерного часу. Матеріали дослідження показують витоки європейських освітніх стандартів, вплив єзуїтських методик на сучасні педагогічні практики.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29820
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
fizer_2025.pdf742,88 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.