Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29679| Назва: | Віртуальні лабораторії для підготовки вчителів інформатики в університетах |
| Автори: | Яцюк, Світлана Миколаївна Юнчик, Валентина Леонідівна Книш, Юрій Васильович Світницька, Ірина Сергіївна |
| Бібліографічний опис: | Яцюк С.М., Юнчик В.Л., Книш Ю.В., Світницька І.С. Віртуальні лабораторії для підготовки вчителів інформатики в університетах. Інноваційна педагогіка. 2025. 87. С. 304-309. DOI : https://doi.org/10.32782/ip/87.60 |
| Журнал/збірник: | Інноваційна педагогіка |
| Випуск/№ : | 87 |
| Дата публікації: | 20-лис-2025 |
| Дата внесення: | 3-гру-2025 |
| Країна (код): | UA |
| DOI: | https://doi.org/10.32782/ip/87.60 |
| УДК: | 378.147:004 |
| Теми: | освіта, віртуальна лабораторія змішане навчання дистанційне навчання вчитель інформатики |
| Діапазон сторінок: | 304-309 |
| Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається використання віртуальних лабораторій для підготовки вчителів інформатики в університетах. Тематика статті обумовлена швидким розвитком інформаційних технологій та необхідністю інтеграції новітніх методів навчання у освітній процес. Основною метою дослідження є аналіз ефективності віртуальних лабораторій у підготовці фахівців, а також визначення їх впливу на якість навчання. У статті визначено завдання дослідження, об’єкт та предмет, а також наведено огляд основних компонентів віртуальних лабораторій, зокрема онлайн-середовищ для програмування, симуляторів мереж, віртуальних середовищ для баз даних, систем для вивчення алгоритмів і структур даних, а також лабораторій з кібербезпеки. Використання платформ, таких як Replit, Cisco Packet Tracer, db-fiddle, Visualgo.net, TryHackMe та Hack The Box, дозволяє добувачам освіти отримувати практичний досвід у безпечному середовищі. Переваги віртуальних лабораторій, зокрема доступність, безпека, практичний досвід і можливість спільної роботи, сприяють розвитку навичок, необхідних для професійної діяльності. Стаття також містить аналіз використання віртуальних лабораторій в університетах України та за кордоном, порівнюючи їхні переваги та недоліки. Крім того, обговорюється роль віртуальних лабораторій у розвитку тих навичок здобувачів освіти, що є важливими для їхньої професійної підготовки. Стаття пропонує рекомендації для науково-педагогічних працівників щодо впровадження віртуальних лабораторій та акцентує увагу на необхідності модернізації навчальних програм з урахуванням нових технологій та інструментів. У висновках підкреслюється важливість інтеграції віртуальних лабораторій у навчальний процес для підвищення якості підготовки вчителів інформатики, а також наводяться перспективи подальших досліджень у цій галузі. Стаття є корисним ресурсом для науково-педагогічних працівників, добувачів освіти та фахівців, які прагнуть впроваджувати інноваційні технології у навчання інформатики. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29679 |
| Перелік літератури: | 1. Бардадим О. В. Віртуальні лабораторії як засіб візуалізації навчального матеріалу. Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІІІ міжнар. наук.- практ. конф. (м. Кременчук, 12 трав. 2022 р.). Кременчук. 2022. С.242–245. 2. Волікова М., Братанич О. Традиційне та інноваційне навчання у вищих навчальних закладах України: переваги та недоліки. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. № 194. С.78–84. 3. Дрокіна А. С. Віртуальні лабораторії як ефективний інструмент реалізації STEM-освіти. Реалізація концепції освіти фахівців освітньої галузі в умовах інноваційного розвитку суспільства : матеріали міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. (м. Харків, 17 трав. 2024 р.). Харків. 2024. С.115–118. 4. Кухарчук Є., Копанєва В. Поглиблення взаємодії бібліотеки з цифровою наукою: організаційнометодичні засади. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського : зб. наук. пр. / НАН України, Нац. бка України ім. В. І. Вернадського, Асоц. б-к України. Київ, 2021. Вип. 60. C. 140–148. 5. Лемешко О., Єременко О., Євдокименко М., Кузьміних Є. Особливості створення віртуальної лабораторії кібербезпеки для дистанційного навчання. Новий Колегіум. 2020. № 3 (101). С.41–45. 6. Яцюк С. М., Муляр В. П., Собчук О.М., Микитюк І. О. Особливості підготовки учителів інформатики у Волинському національному університеті імені Лесі Українки в умовах створення і розвитку Нової української школи. Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць. Серія педагогічні науки 2022. № 19(48). С. 125–138 7. Яцюк С.М., Хомяк М.Я., Юнчик В.Л., Чепрасова Т.І. Методика використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2021. № 16. С. 15–25 8. Fedorchenko Y., Zimba O., Gulov M. K., Yessirkepov M., Fedorchenko M. Medical education challenges in the era of internationalization and digitization. Journal of Korean Medical Science. 2024. Vol. 39, № 39. P. 1–10. 9. Lestari D. P., Supahar, Paidi, Suwarjo, Herianto. Effect of science virtual laboratory combination with demonstration methods on lower-secondary school students’ scientific literacy ability in a science course. Education and Information Technologies. 2023. Vol. 1. P. 1–23. |
| Тип вмісту: | Article |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FITM) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 62.pdf | 339,56 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.