Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29679
Назва: Віртуальні лабораторії для підготовки вчителів інформатики в університетах
Автори: Яцюк, Світлана Миколаївна
Юнчик, Валентина Леонідівна
Книш, Юрій Васильович
Світницька, Ірина Сергіївна
Бібліографічний опис: Яцюк С.М., Юнчик В.Л., Книш Ю.В., Світницька І.С. Віртуальні лабораторії для підготовки вчителів інформатики в університетах. Інноваційна педагогіка. 2025. 87. С. 304-309. DOI : https://doi.org/10.32782/ip/87.60
Журнал/збірник: Інноваційна педагогіка
Випуск/№ : 87
Дата публікації: 20-лис-2025
Дата внесення: 3-гру-2025
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/ip/87.60
УДК: 378.147:004
Теми: освіта, віртуальна лабораторія
змішане навчання
дистанційне навчання
вчитель інформатики
Діапазон сторінок: 304-309
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається використання віртуальних лабораторій для підготовки вчителів інформатики в університетах. Тематика статті обумовлена швидким розвитком інформаційних технологій та необхідністю інтеграції новітніх методів навчання у освітній процес. Основною метою дослідження є аналіз ефективності віртуальних лабораторій у підготовці фахівців, а також визначення їх впливу на якість навчання. У статті визначено завдання дослідження, об’єкт та предмет, а також наведено огляд основних компонентів віртуальних лабораторій, зокрема онлайн-середовищ для програмування, симуляторів мереж, віртуальних середовищ для баз даних, систем для вивчення алгоритмів і структур даних, а також лабораторій з кібербезпеки. Використання платформ, таких як Replit, Cisco Packet Tracer, db-fiddle, Visualgo.net, TryHackMe та Hack The Box, дозволяє добувачам освіти отримувати практичний досвід у безпечному середовищі. Переваги віртуальних лабораторій, зокрема доступність, безпека, практичний досвід і можливість спільної роботи, сприяють розвитку навичок, необхідних для професійної діяльності. Стаття також містить аналіз використання віртуальних лабораторій в університетах України та за кордоном, порівнюючи їхні переваги та недоліки. Крім того, обговорюється роль віртуальних лабораторій у розвитку тих навичок здобувачів освіти, що є важливими для їхньої професійної підготовки. Стаття пропонує рекомендації для науково-педагогічних працівників щодо впровадження віртуальних лабораторій та акцентує увагу на необхідності модернізації навчальних програм з урахуванням нових технологій та інструментів. У висновках підкреслюється важливість інтеграції віртуальних лабораторій у навчальний процес для підвищення якості підготовки вчителів інформатики, а також наводяться перспективи подальших досліджень у цій галузі. Стаття є корисним ресурсом для науково-педагогічних працівників, добувачів освіти та фахівців, які прагнуть впроваджувати інноваційні технології у навчання інформатики.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29679
Перелік літератури: 1. Бардадим О. В. Віртуальні лабораторії як засіб візуалізації навчального матеріалу. Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІІІ міжнар. наук.- практ. конф. (м. Кременчук, 12 трав. 2022 р.). Кременчук. 2022. С.242–245.
2. Волікова М., Братанич О. Традиційне та інноваційне навчання у вищих навчальних закладах України: переваги та недоліки. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. № 194. С.78–84.
3. Дрокіна А. С. Віртуальні лабораторії як ефективний інструмент реалізації STEM-освіти. Реалізація концепції освіти фахівців освітньої галузі в умовах інноваційного розвитку суспільства : матеріали міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. (м. Харків, 17 трав. 2024 р.). Харків. 2024. С.115–118.
4. Кухарчук Є., Копанєва В. Поглиблення взаємодії бібліотеки з цифровою наукою: організаційнометодичні засади. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського : зб. наук. пр. / НАН України, Нац. бка України ім. В. І. Вернадського, Асоц. б-к України. Київ, 2021. Вип. 60. C. 140–148.
5. Лемешко О., Єременко О., Євдокименко М., Кузьміних Є. Особливості створення віртуальної лабораторії кібербезпеки для дистанційного навчання. Новий Колегіум. 2020. № 3 (101). С.41–45.
6. Яцюк С. М., Муляр В. П., Собчук О.М., Микитюк І. О. Особливості підготовки учителів інформатики у Волинському національному університеті імені Лесі Українки в умовах створення і розвитку Нової української школи. Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць. Серія педагогічні науки 2022. № 19(48). С. 125–138
7. Яцюк С.М., Хомяк М.Я., Юнчик В.Л., Чепрасова Т.І. Методика використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2021. № 16. С. 15–25
8. Fedorchenko Y., Zimba O., Gulov M. K., Yessirkepov M., Fedorchenko M. Medical education challenges in the era of internationalization and digitization. Journal of Korean Medical Science. 2024. Vol. 39, № 39. P. 1–10.
9. Lestari D. P., Supahar, Paidi, Suwarjo, Herianto. Effect of science virtual laboratory combination with demonstration methods on lower-secondary school students’ scientific literacy ability in a science course. Education and Information Technologies. 2023. Vol. 1. P. 1–23.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FITM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
62.pdf339,56 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.