Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29679
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЯцюк, Світлана Миколаївна-
dc.contributor.authorЮнчик, Валентина Леонідівна-
dc.contributor.authorКниш, Юрій Васильович-
dc.contributor.authorСвітницька, Ірина Сергіївна-
dc.date.accessioned2025-12-03T09:21:55Z-
dc.date.available2025-12-03T09:21:55Z-
dc.date.issued2025-11-20-
dc.identifier.citationЯцюк С.М., Юнчик В.Л., Книш Ю.В., Світницька І.С. Віртуальні лабораторії для підготовки вчителів інформатики в університетах. Інноваційна педагогіка. 2025. 87. С. 304-309. DOI : https://doi.org/10.32782/ip/87.60uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29679-
dc.description.abstractУ статті розглядається використання віртуальних лабораторій для підготовки вчителів інформатики в університетах. Тематика статті обумовлена швидким розвитком інформаційних технологій та необхідністю інтеграції новітніх методів навчання у освітній процес. Основною метою дослідження є аналіз ефективності віртуальних лабораторій у підготовці фахівців, а також визначення їх впливу на якість навчання. У статті визначено завдання дослідження, об’єкт та предмет, а також наведено огляд основних компонентів віртуальних лабораторій, зокрема онлайн-середовищ для програмування, симуляторів мереж, віртуальних середовищ для баз даних, систем для вивчення алгоритмів і структур даних, а також лабораторій з кібербезпеки. Використання платформ, таких як Replit, Cisco Packet Tracer, db-fiddle, Visualgo.net, TryHackMe та Hack The Box, дозволяє добувачам освіти отримувати практичний досвід у безпечному середовищі. Переваги віртуальних лабораторій, зокрема доступність, безпека, практичний досвід і можливість спільної роботи, сприяють розвитку навичок, необхідних для професійної діяльності. Стаття також містить аналіз використання віртуальних лабораторій в університетах України та за кордоном, порівнюючи їхні переваги та недоліки. Крім того, обговорюється роль віртуальних лабораторій у розвитку тих навичок здобувачів освіти, що є важливими для їхньої професійної підготовки. Стаття пропонує рекомендації для науково-педагогічних працівників щодо впровадження віртуальних лабораторій та акцентує увагу на необхідності модернізації навчальних програм з урахуванням нових технологій та інструментів. У висновках підкреслюється важливість інтеграції віртуальних лабораторій у навчальний процес для підвищення якості підготовки вчителів інформатики, а також наводяться перспективи подальших досліджень у цій галузі. Стаття є корисним ресурсом для науково-педагогічних працівників, добувачів освіти та фахівців, які прагнуть впроваджувати інноваційні технології у навчання інформатики.uk_UK
dc.format.extent304-309-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectосвіта, віртуальна лабораторіяuk_UK
dc.subjectзмішане навчанняuk_UK
dc.subjectдистанційне навчанняuk_UK
dc.subjectвчитель інформатикиuk_UK
dc.titleВіртуальні лабораторії для підготовки вчителів інформатики в університетахuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/ip/87.60-
dc.citation.issue87-
dc.citation.journalTitleІнноваційна педагогіка-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.relation.references1. Бардадим О. В. Віртуальні лабораторії як засіб візуалізації навчального матеріалу. Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІІІ міжнар. наук.- практ. конф. (м. Кременчук, 12 трав. 2022 р.). Кременчук. 2022. С.242–245.uk_UK
dc.relation.references2. Волікова М., Братанич О. Традиційне та інноваційне навчання у вищих навчальних закладах України: переваги та недоліки. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. № 194. С.78–84.uk_UK
dc.relation.references3. Дрокіна А. С. Віртуальні лабораторії як ефективний інструмент реалізації STEM-освіти. Реалізація концепції освіти фахівців освітньої галузі в умовах інноваційного розвитку суспільства : матеріали міжнар. наук.-практ. онлайн-конф. (м. Харків, 17 трав. 2024 р.). Харків. 2024. С.115–118.uk_UK
dc.relation.references4. Кухарчук Є., Копанєва В. Поглиблення взаємодії бібліотеки з цифровою наукою: організаційнометодичні засади. Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського : зб. наук. пр. / НАН України, Нац. бка України ім. В. І. Вернадського, Асоц. б-к України. Київ, 2021. Вип. 60. C. 140–148.uk_UK
dc.relation.references5. Лемешко О., Єременко О., Євдокименко М., Кузьміних Є. Особливості створення віртуальної лабораторії кібербезпеки для дистанційного навчання. Новий Колегіум. 2020. № 3 (101). С.41–45.uk_UK
dc.relation.references6. Яцюк С. М., Муляр В. П., Собчук О.М., Микитюк І. О. Особливості підготовки учителів інформатики у Волинському національному університеті імені Лесі Українки в умовах створення і розвитку Нової української школи. Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць. Серія педагогічні науки 2022. № 19(48). С. 125–138uk_UK
dc.relation.references7. Яцюк С.М., Хомяк М.Я., Юнчик В.Л., Чепрасова Т.І. Методика використання цифрових освітніх ресурсів у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2021. № 16. С. 15–25uk_UK
dc.relation.references8. Fedorchenko Y., Zimba O., Gulov M. K., Yessirkepov M., Fedorchenko M. Medical education challenges in the era of internationalization and digitization. Journal of Korean Medical Science. 2024. Vol. 39, № 39. P. 1–10.uk_UK
dc.relation.references9. Lestari D. P., Supahar, Paidi, Suwarjo, Herianto. Effect of science virtual laboratory combination with demonstration methods on lower-secondary school students’ scientific literacy ability in a science course. Education and Information Technologies. 2023. Vol. 1. P. 1–23.uk_UK
dc.subject.udc378.147:004uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FITM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
62.pdf339,56 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.