Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29626| Назва: | Ґендерні особливості емоційного інтелекту особистості |
| Автори: | Марків, Юрій Петрович |
| Приналежність: | Кафедра практичної психології та психодіагностики 053 Психологія |
| Бібліографічний опис: | Марків Ю. П. Ґендерні особливості емоційного інтелекту особистості : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Т. І. Дучимінська ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 74 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 1-гру-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Науковий керівник: | Дучимінська, Тамара Іванівна |
| Теми: | емоційний інтелект ґендерні відмінності ґендер емпатія емоційна саморегуляція емоційна компетентність соціалізація |
| Короткий огляд (реферат): | Випускна кваліфікаційна робота складається з теоретико-методологічного та емпіричного аналізу ґендерних особливостей емоційного інтелекту особистості. Актуальність даного дослідження спричинена зростаючою цікавістю науковців до феномену емоційного інтелекту. Вивчення емоційного інтелекту дозволяє зрозуміти як можна розвивати емоційну компетентність у суспільстві. Остання, виступає важливою детермінантою психологічного благополуччя, міжособистісної взаємодії та професійної реалізації. На значну увагу заслуговує вивчення впливу ґендерних чинників на структуру та прояви емоційного інтелекту. Ґендерна приналежність та очікування щодо неї значною мірою визначають специфічні способи емоційного реагування, саморегуляції та комунікації. У першому розділі розкрито теоретичні підходи до вивчення емоційного інтелекту, а саме моделі Р. Бар-Она, М. Бракетта, В. Зарицької, Дж. Мейєра і П. Саловея та інших. Осмисллено ґендер як соціально-психологічну категорію. Розкрито взаємозв’язок між ґендерною приналежністю та емоційними процесами за допомогою аналізу наукових робіт, які присвячені вивченню відмінностей емоційних проявів у чоловіків і жінок. У другому розділі висвітлено результати проведено емпіричного дослідження. Вибіркова сукупність дослідження склала 81 респондент віком від 18 до 50 років. Для дослідження було сформовано батарею із п’яти психодіагностичних метод для безпосереднього вимірювання рівня емоційного інтелекту, а також його окремих складових. Виявлено певні закономірності, зокрема, що у досліджуваних жінок проявився вищий рівень емпатії, емоційної обізнаності та соціальної чутливості. У чоловіків – вищий рівень самоконтролю та більш розвинений когнітивно-регулятивний компонент емоційного інтелекту. Третій розділ містить рекомендації щодо розробки програм для підвищення емоційного інтелекту, а також в ньому, запропоновану програму із врахуванням ґендерних особливостей. Програма орієнтована на підвищення рівня емпатичності, емоційної саморегуляції, формування навичок конструктивної комунікації та гнучкої взаємодії.Робота направлена на розширення уявлення про взаємозв’язок ґендерних чинників і емоційного інтелекту. Тому, її практичне значення полягає у можливості використання їх у психологічному консультуванні, освітньому процесі, тренінговій діяльності та менеджменті персоналу для розвитку емоційної компетентності особистості |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29626 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| markiv_2025.pdf | 1,46 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.