Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29626
Title: Ґендерні особливості емоційного інтелекту особистості
Authors: Марків, Юрій Петрович
Affiliation: Кафедра практичної психології та психодіагностики
053 Психологія
Bibliographic description (Ukraine): Марків Ю. П. Ґендерні особливості емоційного інтелекту особистості : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Т. І. Дучимінська ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 74 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 1-Dec-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Дучимінська, Тамара Іванівна
Keywords: емоційний інтелект
ґендерні відмінності
ґендер
емпатія
емоційна саморегуляція
емоційна компетентність
соціалізація
Abstract: Випускна кваліфікаційна робота складається з теоретико-методологічного та емпіричного аналізу ґендерних особливостей емоційного інтелекту особистості. Актуальність даного дослідження спричинена зростаючою цікавістю науковців до феномену емоційного інтелекту. Вивчення емоційного інтелекту дозволяє зрозуміти як можна розвивати емоційну компетентність у суспільстві. Остання, виступає важливою детермінантою психологічного благополуччя, міжособистісної взаємодії та професійної реалізації. На значну увагу заслуговує вивчення впливу ґендерних чинників на структуру та прояви емоційного інтелекту. Ґендерна приналежність та очікування щодо неї значною мірою визначають специфічні способи емоційного реагування, саморегуляції та комунікації. У першому розділі розкрито теоретичні підходи до вивчення емоційного інтелекту, а саме моделі Р. Бар-Она, М. Бракетта, В. Зарицької, Дж. Мейєра і П. Саловея та інших. Осмисллено ґендер як соціально-психологічну категорію. Розкрито взаємозв’язок між ґендерною приналежністю та емоційними процесами за допомогою аналізу наукових робіт, які присвячені вивченню відмінностей емоційних проявів у чоловіків і жінок. У другому розділі висвітлено результати проведено емпіричного дослідження. Вибіркова сукупність дослідження склала 81 респондент віком від 18 до 50 років. Для дослідження було сформовано батарею із п’яти психодіагностичних метод для безпосереднього вимірювання рівня емоційного інтелекту, а також його окремих складових. Виявлено певні закономірності, зокрема, що у досліджуваних жінок проявився вищий рівень емпатії, емоційної обізнаності та соціальної чутливості. У чоловіків – вищий рівень самоконтролю та більш розвинений когнітивно-регулятивний компонент емоційного інтелекту. Третій розділ містить рекомендації щодо розробки програм для підвищення емоційного інтелекту, а також в ньому, запропоновану програму із врахуванням ґендерних особливостей. Програма орієнтована на підвищення рівня емпатичності, емоційної саморегуляції, формування навичок конструктивної комунікації та гнучкої взаємодії.Робота направлена на розширення уявлення про взаємозв’язок ґендерних чинників і емоційного інтелекту. Тому, її практичне значення полягає у можливості використання їх у психологічному консультуванні, освітньому процесі, тренінговій діяльності та менеджменті персоналу для розвитку емоційної компетентності особистості
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29626
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:FPsy_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
markiv_2025.pdf1,46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.