Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29626
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorДучимінська, Тамара Іванівна-
dc.contributor.authorМарків, Юрій Петрович-
dc.date.accessioned2025-12-01T14:02:40Z-
dc.date.available2025-12-01T14:02:40Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМарків Ю. П. Ґендерні особливості емоційного інтелекту особистості : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Т. І. Дучимінська ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 74 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29626-
dc.description.abstractВипускна кваліфікаційна робота складається з теоретико-методологічного та емпіричного аналізу ґендерних особливостей емоційного інтелекту особистості. Актуальність даного дослідження спричинена зростаючою цікавістю науковців до феномену емоційного інтелекту. Вивчення емоційного інтелекту дозволяє зрозуміти як можна розвивати емоційну компетентність у суспільстві. Остання, виступає важливою детермінантою психологічного благополуччя, міжособистісної взаємодії та професійної реалізації. На значну увагу заслуговує вивчення впливу ґендерних чинників на структуру та прояви емоційного інтелекту. Ґендерна приналежність та очікування щодо неї значною мірою визначають специфічні способи емоційного реагування, саморегуляції та комунікації. У першому розділі розкрито теоретичні підходи до вивчення емоційного інтелекту, а саме моделі Р. Бар-Она, М. Бракетта, В. Зарицької, Дж. Мейєра і П. Саловея та інших. Осмисллено ґендер як соціально-психологічну категорію. Розкрито взаємозв’язок між ґендерною приналежністю та емоційними процесами за допомогою аналізу наукових робіт, які присвячені вивченню відмінностей емоційних проявів у чоловіків і жінок. У другому розділі висвітлено результати проведено емпіричного дослідження. Вибіркова сукупність дослідження склала 81 респондент віком від 18 до 50 років. Для дослідження було сформовано батарею із п’яти психодіагностичних метод для безпосереднього вимірювання рівня емоційного інтелекту, а також його окремих складових. Виявлено певні закономірності, зокрема, що у досліджуваних жінок проявився вищий рівень емпатії, емоційної обізнаності та соціальної чутливості. У чоловіків – вищий рівень самоконтролю та більш розвинений когнітивно-регулятивний компонент емоційного інтелекту. Третій розділ містить рекомендації щодо розробки програм для підвищення емоційного інтелекту, а також в ньому, запропоновану програму із врахуванням ґендерних особливостей. Програма орієнтована на підвищення рівня емпатичності, емоційної саморегуляції, формування навичок конструктивної комунікації та гнучкої взаємодії.Робота направлена на розширення уявлення про взаємозв’язок ґендерних чинників і емоційного інтелекту. Тому, її практичне значення полягає у можливості використання їх у психологічному консультуванні, освітньому процесі, тренінговій діяльності та менеджменті персоналу для розвитку емоційної компетентності особистостіuk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectемоційний інтелектuk_UK
dc.subjectґендерні відмінностіuk_UK
dc.subjectґендерuk_UK
dc.subjectемпатіяuk_UK
dc.subjectемоційна саморегуляціяuk_UK
dc.subjectемоційна компетентністьuk_UK
dc.subjectсоціалізаціяuk_UK
dc.titleҐендерні особливості емоційного інтелекту особистостіuk_UK
dc.typeMaster Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра практичної психології та психодіагностикиuk_UK
dc.contributor.affiliation053 Психологіяuk_UK
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
markiv_2025.pdf1,46 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.