Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29520
Title: Географічні компетентності краєзнавчих досліджень транспортної системи у шкільному курсі географії
Authors: Маковецька, Лариса Олексіївна
Назарук, Назар Олександрович
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри економічної та соціальної географії географічного факультету, кандидат географічних наук, доцент
Волинський національний університет імені Лесі Українки, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти географічного факультету, група Гео-53 МО
Bibliographic description (Ukraine): Маковецька Л. О. Назарук Н. О. Географічні компетентності краєзнавчих досліджень транспортної системи у шкільному курсі географії. Суспільно-географічні чинники розвитку регіонів : матер. Х Міжнар.наук.-практ. конф. (м. Луцьк, 15–16 травня 2025 р.) / за ред. Ю. М.Барського, В. Й. Лажніка. Луцьк : ФОП Мажула Ю. М., 2025. С. 180-182.
Conference/Event: Суспільно-географічні чинники розвитку регіонів
Issue Date: 16-May-2025
Date of entry: 27-Nov-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Place of the edition/event: ФОП Мажула Ю. М.
UDC: 373.5.01665
Keywords: географія
географічна освіта
краєзнавство
транспортна система
Page range: 180-182
Abstract: Географічні особливості території є визначальними для формування, розвитку та розміщення різних видів транспорту, як і загалом ефективності транспортної інфраструктури, оскільки враховуються просторові особливості розташування, природні ресурси, кліматичні та орографічні параметри регіону й т. д. Системний підхід географічного аналізу транспортної системи забезпечується такими складниками: просторовим аналізом (оцінюється як лінійні шляхи сполучення пов'язані з економічними центрами, природними ресурсами та населеними пунктами); природніми умовами ( рельєф, клімат, водні ресурси впливають на прокладання доріг, залізниць та морських шляхів); загальним регіональним розвитком (сприяє внутрішньорегіональним зв’язкам, забезпечуючи таким чином економічну інтеграцію); екологічними аспектами (вплив на довкілля, оптимізація транспортних маршрутів із метою зниження екологічного навантаження).
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29520
References (Ukraine): 1. Мічуда В. В. Використання краєзнавчого матеріалу на уроках географії. Туризм і краєзнавство : зб. наук. праць : додаток до Гуманітарного вісника ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Переяслав-Хмельницький : Лукашевич О. М., 2014. С. 103‒107.
2. Навчальна програма з географії для 6–9 класів. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna% 20serednya/programy-5-9-klas/2020/geografiya-6-9-14.07.2017.pdf
3. Навчальна програма з географії для 10–11 класів. URL: https://geographer.com.ua/content/geografiya 10-11-klasyriven-standartu-integrovanyy-kurspryrodoznavstvo-10-11-klasy#google_vignette
4. Пилипяк М. І. Географічна компетентність та глобальні виклики сучасності. Конструктивна географія та раціональне використання природних ресурсів. 2023. Вип. 3 (2). С. 43‒49.
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Наукові роботи (FGEO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
conf_trav3.pdf726,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.