Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29513| Title: | Художній текст як ресурс для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти |
| Authors: | Бєляков, Олександр Олександрович Світліковська, Олена Андріївна Шкамарда, Оксана Андріївна |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Bibliographic description (Ukraine): | Бєляков О. О., Світліковська О. А, Шкамарда О. А. Художній текст як ресурс для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Луцьк , 2025. Вип. 2. С. 43–50. DOI: https://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.2.6 |
| Journal/Collection: | Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки» |
| Issue: | 2 |
| Issue Date: | May-2025 |
| Submitted date: | Apr-2025 |
| Date of entry: | 27-Nov-2025 |
| Publisher: | Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради |
| Country (code): | UA |
| Place of the edition/event: | Видавничий дім "Гельветика" |
| DOI: | https://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.2.6 |
| UDC: | 811.111’42:378 |
| Keywords: | художній текст мовленнєва компетентність культурна компетентність іноземна мова іноземна мова література лінгводидактика комунікативний підхід міжкультурна комунікація |
| Page range: | 43-50 |
| Abstract: | У статті здійснено ґрунтовне осмислення художнього тексту як універсального та багатоаспектного ресурсу для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі вивчення іноземної мови та літератури. Обґрунтовано, що художній текст виконує не лише функцію джерела автентичного мовного матеріалу, а й постає повноцінним носієм культурних смислів, моделей соціальної поведінки та концептів, притаманних національній ментальності. Його використання у навчальному процесі забезпечує глибоке занурення у культурно-мовне середовище цільової мови, сприяє формуванню міжкультурної компетентності та розширенню світоглядного горизонту студентів. Художній текст є складним поліфонічним явищем, що функціонує на кількох взаємопов’язаних рівнях: естетичному, семантичному, ідейно-емоційному. Він постає як результат індивідуальної авторської творчості, глибоко вкоріненої у колективну мовну та культурну традицію, що робить його цінним ресурсом для формування ключових компетентностей, необхідних для ефективної іншомовної комунікації. Увагу сфокусовано на розкритті поняття компетентності як інтегративної характеристики особистості, що охоплює сукупність знань, умінь, навичок, мотиваційно-ціннісних орієнтирів і здатності до рефлексії, необхідних для успішної міжкультурної взаємодії. Наукова розвідка порушує проблему недостатнього використання потенціалу художнього тексту в сучасній системі мовної освіти, де він переважно виконує допоміжну, ілюстративну функцію. Обґрунтовано необхідність системного методичного залучення художнього тексту до освітнього процесу. Наголошено, що, за умови належного дидактичного забезпечення, художній текст може слугувати ефективним засобом розвитку комунікативної, культурної та інтерпретативної компетентності, сприяючи формуванню критичного мислення здобувачів вищої освіти, а також їхньої здатності до глибокого міжкультурного розуміння й усвідомленого, емпатійного осмислення інакшості. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29513 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FIF) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 2_2025.pdf | 314,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.