Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29513
Назва: Художній текст як ресурс для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти
Автори: Бєляков, Олександр Олександрович
Світліковська, Олена Андріївна
Шкамарда, Оксана Андріївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Бєляков О. О., Світліковська О. А, Шкамарда О. А. Художній текст як ресурс для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Луцьк , 2025. Вип. 2. С. 43–50. DOI: https://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.2.6
Журнал/збірник: Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки»
Випуск/№ : 2
Дата публікації: тра-2025
Дата внесення: 27-лис-2025
Видавництво: Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Видавничий дім "Гельветика"
DOI: https://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.2.6
УДК: 811.111’42:378
Теми: художній текст
мовленнєва компетентність
культурна компетентність
іноземна мова
іноземна мова
література
лінгводидактика
комунікативний підхід
міжкультурна комунікація
Діапазон сторінок: 43-50
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено ґрунтовне осмислення художнього тексту як універсального та багатоаспектного ресурсу для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі вивчення іноземної мови та літератури. Обґрунтовано, що художній текст виконує не лише функцію джерела автентичного мовного матеріалу, а й постає повноцінним носієм культурних смислів, моделей соціальної поведінки та концептів, притаманних національній ментальності. Його використання у навчальному процесі забезпечує глибоке занурення у культурно-мовне середовище цільової мови, сприяє формуванню міжкультурної компетентності та розширенню світоглядного горизонту студентів. Художній текст є складним поліфонічним явищем, що функціонує на кількох взаємопов’язаних рівнях: естетичному, семантичному, ідейно-емоційному. Він постає як результат індивідуальної авторської творчості, глибоко вкоріненої у колективну мовну та культурну традицію, що робить його цінним ресурсом для формування ключових компетентностей, необхідних для ефективної іншомовної комунікації. Увагу сфокусовано на розкритті поняття компетентності як інтегративної характеристики особистості, що охоплює сукупність знань, умінь, навичок, мотиваційно-ціннісних орієнтирів і здатності до рефлексії, необхідних для успішної міжкультурної взаємодії. Наукова розвідка порушує проблему недостатнього використання потенціалу художнього тексту в сучасній системі мовної освіти, де він переважно виконує допоміжну, ілюстративну функцію. Обґрунтовано необхідність системного методичного залучення художнього тексту до освітнього процесу. Наголошено, що, за умови належного дидактичного забезпечення, художній текст може слугувати ефективним засобом розвитку комунікативної, культурної та інтерпретативної компетентності, сприяючи формуванню критичного мислення здобувачів вищої освіти, а також їхньої здатності до глибокого міжкультурного розуміння й усвідомленого, емпатійного осмислення інакшості.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29513
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FIF)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2_2025.pdf314,52 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.