Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29513
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБєляков, Олександр Олександрович-
dc.contributor.authorСвітліковська, Олена Андріївна-
dc.contributor.authorШкамарда, Оксана Андріївна-
dc.date.accessioned2025-11-27T10:18:32Z-
dc.date.available2025-11-27T10:18:32Z-
dc.date.issued2025-05-
dc.date.submitted2025-04-
dc.identifier.citationБєляков О. О., Світліковська О. А, Шкамарда О. А. Художній текст як ресурс для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Луцьк , 2025. Вип. 2. С. 43–50. DOI: https://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.2.6uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29513-
dc.description.abstractУ статті здійснено ґрунтовне осмислення художнього тексту як універсального та багатоаспектного ресурсу для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі вивчення іноземної мови та літератури. Обґрунтовано, що художній текст виконує не лише функцію джерела автентичного мовного матеріалу, а й постає повноцінним носієм культурних смислів, моделей соціальної поведінки та концептів, притаманних національній ментальності. Його використання у навчальному процесі забезпечує глибоке занурення у культурно-мовне середовище цільової мови, сприяє формуванню міжкультурної компетентності та розширенню світоглядного горизонту студентів. Художній текст є складним поліфонічним явищем, що функціонує на кількох взаємопов’язаних рівнях: естетичному, семантичному, ідейно-емоційному. Він постає як результат індивідуальної авторської творчості, глибоко вкоріненої у колективну мовну та культурну традицію, що робить його цінним ресурсом для формування ключових компетентностей, необхідних для ефективної іншомовної комунікації. Увагу сфокусовано на розкритті поняття компетентності як інтегративної характеристики особистості, що охоплює сукупність знань, умінь, навичок, мотиваційно-ціннісних орієнтирів і здатності до рефлексії, необхідних для успішної міжкультурної взаємодії. Наукова розвідка порушує проблему недостатнього використання потенціалу художнього тексту в сучасній системі мовної освіти, де він переважно виконує допоміжну, ілюстративну функцію. Обґрунтовано необхідність системного методичного залучення художнього тексту до освітнього процесу. Наголошено, що, за умови належного дидактичного забезпечення, художній текст може слугувати ефективним засобом розвитку комунікативної, культурної та інтерпретативної компетентності, сприяючи формуванню критичного мислення здобувачів вищої освіти, а також їхньої здатності до глибокого міжкультурного розуміння й усвідомленого, емпатійного осмислення інакшості.uk_UK
dc.format.extent43-50-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherКомунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної радиuk_UK
dc.subjectхудожній текстuk_UK
dc.subjectмовленнєва компетентністьuk_UK
dc.subjectкультурна компетентністьuk_UK
dc.subjectіноземна моваuk_UK
dc.subjectіноземна моваuk_UK
dc.subjectлітератураuk_UK
dc.subjectлінгводидактикаuk_UK
dc.subjectкомунікативний підхідuk_UK
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk_UK
dc.titleХудожній текст як ресурс для формування мовленнєвої та культурної компетентності здобувачів вищої освітиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.52726/as.humanities/2025.2.6-
dc.citation.issue2-
dc.citation.journalTitleАкадемічні студії. Серія «Гуманітарні науки»-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameВидавничий дім "Гельветика"uk_UK
dc.subject.udc811.111’42:378uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FIF)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2_2025.pdf314,52 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.