Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29506
Title: Єдність психолого-медико-педагогічного підходу до корекції порушень когнітивного розвитку у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
Authors: Луканьова, Людмила Олексіївна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Луканьова, Л. (2025). Єдність психолого-медико-педагогічного підходу до корекції порушень когнітивного розвитку у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип.78. Том 2. С.60–64. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/78.2.11
Journal/Collection: Інноваційна педагогіка
Issue: 78
Volume: 2
Issue Date: Dec-2024
Date of entry: 27-Nov-2025
Publisher: ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій»
Country (code): UA
Place of the edition/event: Херсон
DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/78.2.11
UDC: 376-056.2/3]:159.922.76+615.851.4
Keywords: інклюзивне освітнє середовищее
порушення мовлення
соціальна взаємодія
служба психолого-педагогічного супроводу
когнітивні порушення
діти з особливими освітніми потребами
Page range: 60-64
Abstract: У поданих матеріалах визначено та науково обґрунтовано сучасні науково-методичні напрямки організації спеціальної та інклюзивної освіти дітей дошкільного та молодшого шкільного віку із порушеннями когнітивного розвитку: створення сприятливих соціальних умов для розвитку дітей з особливими освітніми потребами; проведення комплексних корекційно-реабілітаційних заходів, спрямованих як на подолання (корекцію, реабілітацію) наявних порушень розвитку, так і на пропедевтику можливих вторинних порушень; нівелювання наслідків пізнавальної, соціальної i емоційної депривації, формування у їх здорових однолітків адекватних уявлень про товаришів із психофізичними порушеннями, а також забезпечення усім здобувачам освіти, без виключення, рівних прав на отримання якісних освітніх послуг. Автором надано корисні методичні поради фахівцям щодо практичної організації освітнього процесу дітей з когнітивними порушеннями (із затримкою психічного розвитку, розладами аутистичного спектра, із гіперактивним розладом із дефіцитом уваги та легкими порушеннями інтелекту); окреслено бар’єри в навчанні та участі таких дітей; охарактеризовано особливості оцінювання та психолого-педагогічного супроводу учнів; запропоновано корекційні технології, методики та методи роботи з дітьми з порушеннями когнітивного розвитку.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29506
References (Ukraine): 1. Бабяк О. О., Баташева Н. І., Душка А. М., Недозим Н. В. Стандартизація навчання школярів з порушеннями когнітивного розвитку: навчально-методичний посібник, за ред. Засенко В. В., Прохоренко Л. І., 2019, 332 с.
2. Боряк О. Теорія і практика формування мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. Київ, 2019. 568 с.
3. Дерень О., Пруська А., Рибак Ю. Діти із синдромом Дауна: факти, навчання, допомога. Методичні рекомен-дації. Проект «Інклюзивна освіта: крок за кроком», 2015. 21 с.
4. Казачінер О., Бойчук Ю. Ефективні методики розвитку мовлення дітей з синдромом Дауна. Науковий жур-нал «Психологічні травелоги». 2022. No1. С. 197-211.
5. Пиляєва Н.С. Проблема вивчення праксису та його відхилень у спеціальній літературі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2021. No 77, Т. 2, С. 38–43.
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25.pdf167,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.