Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29506
Назва: Єдність психолого-медико-педагогічного підходу до корекції порушень когнітивного розвитку у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
Автори: Луканьова, Людмила Олексіївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Луканьова, Л. (2025). Єдність психолого-медико-педагогічного підходу до корекції порушень когнітивного розвитку у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип.78. Том 2. С.60–64. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/78.2.11
Журнал/збірник: Інноваційна педагогіка
Випуск/№ : 78
Том: 2
Дата публікації: гру-2024
Дата внесення: 27-лис-2025
Видавництво: ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій»
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Херсон
DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/78.2.11
УДК: 376-056.2/3]:159.922.76+615.851.4
Теми: інклюзивне освітнє середовищее
порушення мовлення
соціальна взаємодія
служба психолого-педагогічного супроводу
когнітивні порушення
діти з особливими освітніми потребами
Діапазон сторінок: 60-64
Короткий огляд (реферат): У поданих матеріалах визначено та науково обґрунтовано сучасні науково-методичні напрямки організації спеціальної та інклюзивної освіти дітей дошкільного та молодшого шкільного віку із порушеннями когнітивного розвитку: створення сприятливих соціальних умов для розвитку дітей з особливими освітніми потребами; проведення комплексних корекційно-реабілітаційних заходів, спрямованих як на подолання (корекцію, реабілітацію) наявних порушень розвитку, так і на пропедевтику можливих вторинних порушень; нівелювання наслідків пізнавальної, соціальної i емоційної депривації, формування у їх здорових однолітків адекватних уявлень про товаришів із психофізичними порушеннями, а також забезпечення усім здобувачам освіти, без виключення, рівних прав на отримання якісних освітніх послуг. Автором надано корисні методичні поради фахівцям щодо практичної організації освітнього процесу дітей з когнітивними порушеннями (із затримкою психічного розвитку, розладами аутистичного спектра, із гіперактивним розладом із дефіцитом уваги та легкими порушеннями інтелекту); окреслено бар’єри в навчанні та участі таких дітей; охарактеризовано особливості оцінювання та психолого-педагогічного супроводу учнів; запропоновано корекційні технології, методики та методи роботи з дітьми з порушеннями когнітивного розвитку.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29506
Перелік літератури: 1. Бабяк О. О., Баташева Н. І., Душка А. М., Недозим Н. В. Стандартизація навчання школярів з порушеннями когнітивного розвитку: навчально-методичний посібник, за ред. Засенко В. В., Прохоренко Л. І., 2019, 332 с.
2. Боряк О. Теорія і практика формування мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. Київ, 2019. 568 с.
3. Дерень О., Пруська А., Рибак Ю. Діти із синдромом Дауна: факти, навчання, допомога. Методичні рекомен-дації. Проект «Інклюзивна освіта: крок за кроком», 2015. 21 с.
4. Казачінер О., Бойчук Ю. Ефективні методики розвитку мовлення дітей з синдромом Дауна. Науковий жур-нал «Психологічні травелоги». 2022. No1. С. 197-211.
5. Пиляєва Н.С. Проблема вивчення праксису та його відхилень у спеціальній літературі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2021. No 77, Т. 2, С. 38–43.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
25.pdf167,99 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.