Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29059| Назва: | Психологічні особливості булінгу серед молоді та шляхи реабілітації |
| Автори: | Хом'як, Павло Павлович |
| Приналежність: | Кафедра практичної психології та психодіагностики 053 Психологія |
| Бібліографічний опис: | Хом’як П. П. Психологічні особливості булінгу серед молоді та шляхи реабілітації : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Л. І. Магдисюк ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 78 с. |
| Дата публікації: | 2025 |
| Дата внесення: | 13-лис-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Науковий керівник: | Магдисюк, Людмила Іванівна |
| Теми: | булінг шляхи реабілітації психологічна допомога молодь самооцінка студенти переживання |
| Короткий огляд (реферат): | У вступі описано актуальність дослідження психологічних особливостей булінгу серед молоді та шляхи реабілітації. У першому розділі досліджено поняття булінгу, як соціально-психологічне явище, впливає на всіх членів групи, де відбувається цькування, створюючи багаторівневу рольову систему. Для виникнення булінгу необхідні два елементи: агресивні напади та страждання. Цих двох елементів достатньо, щоб розпочати програму протидії булінгу, тому що може бути видима шкода здоров’ю (фізичному чи психічному). Психологічна реабілітація не замінює професійної індивідуальної терапії. В студентському контексті може бути більш доречним підхід, що підкреслює як відповідальність, так і прийняття рішень у стосунках, пов’язаних з насильством. Ефективність реабілітаційних психологічних втручань для травмованих осіб визначається підвищенням фонового рівня, стабілізацією та зменшенням надмірних і ризикованих практик побудови життя та досягненням певного балансу між ними. У другому розділі представлено результати емпіричного дослідження психологічних особливостей булінгу серед молоді які показали, що хоча явище не є широко поширеним, окремі випадки агресії погіршують психологічний клімат і згуртованість у групах. Низька активність викладачів і відсутність знань серед студентів про боротьбу з булінгом сприяють погіршенню ситуації. У третьому розділі описано корекційно-реабілітаційну програму профілактики булінгу серед студентської молоді. Оскільки це завдання складне і потребує плану, його не можна виконати спонтанно чи без належної підготовки. Профілактика булінгу в освітньому середовищі охоплює різноманітні заходи. Всі вони повинні бути спрямовані на викорінення булінгу як явища. Практичне значення полягає у тому, що одержані результати зможуть використовувати у своїй діяльності психологи як в консультуванні так і в розробці нових тренінгових програм |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29059 |
| Тип вмісту: | Master Thesis |
| Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| khomiak_2025.pdf | 1,21 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.