Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28996
Назва: ‘Навчати ≠ переконувати’: когнітивний погляд на персуазивність в мультимодальному дискурсі
Автори: Малаховська, Ярина Іванівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Малаховська Я. І. ‘Навчати ≠ переконувати’: когнітивний погляд на персуазивність в мультимодальному дискурсі. Пріоритети германської та романської філології: збірник матеріалів XІХ Міжнародної наукової конференції (20-22 червня 2025 р.). Луцьк, 2025. С. 143–147.
Конференція/захід: Пріоритети германської і романської філології
Дата публікації: 2025
Дата внесення: 11-лис-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Волинський національний університет імені Лесі Українки
УДК: 811.1/.2(08)
Теми: когнітивно-прагматичний підхід
персуазивність
базисний фрейм
концепт
відеодискурс
навчальна комунікація
слот
концептуальна фреймова мережа
Діапазон сторінок: 143-147
Короткий огляд (реферат): У межах дослідження персуазивність розглядається як складна когнітивно-комунікативна стратегія, що структурує освітню взаємодію в англомовному навчальному відеодискурсі (АНВД). Застосування когнітивно-прагматичного підходу, теорії базисних фреймів та мультимодального аналізу дозволяє репрезентувати концепт ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION у вигляді фреймової мережі, яка охоплює ролі учасників, цілі, інструменти та результати персуазивної навчальної комунікації. На матеріалі відеоуроків англійської мови, проведених носіями для учнів початкових класів, ідентифіковано вербальні та невербальні засоби персуазивного впливу, що транслюються через інтеграцію різних модусів. Персуазивність постає як інтенційна, каузативна, аксіологічно забарвлена дія, що має добровільний характер і спрямована на формування знань та навичок. Дослідження розкриває динаміку персуазивної взаємодії в АНВД та пропонує інструментарій для її аналізу в межах статусно-рольових відносин між учителем і учнями.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28996
References: 1. Cambridge Dictionary. “Persuasion”. Acessed May 11, 2025. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english
2. Fillmore, Charles J. 2006. “Frame semantics” In Cognitive Linguistics: Basic Readings, edited by Dirk Geeraerts, 373–400. Berlin, New York: De Gruyter Mouton. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110199901.373
3. Krysanova, Tetiana & Herezhun, Oleksandra. 2023. “Multimodal meaning-making of aggression in English song narrative: A cognitive-pragmatic perspective”. Cognition, communication, discourse, 26: 83-108. DOI: http://doi.org/10.26565/2218-2926-2023-26-05
4. Merriam-Webster. “Persuasion”. Acessed May 11, 2025. URL: https://www.merriam-webster.com
5. Shevchenko, Iryna & Gutorov, Volodymyr. 2019. “A cognitive-pragmatic perspective on apologies in English and Ukrainian discourse”. Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow. 4(2): 301–342.
6. Zhabotynska, Svitlana. 2006. “The possessive construction and conceptual transformations”. Mova. Liudyna. Svit. Do 75-richchia profesora M.P. Kocherhan: Collection of scientific papers, edited by O. O. Taranenko, 178–192. Kyiv: KNLU.
7. Zhabotynska, Svitlana. 2010. “Principles of building conceptual models for thesaurus dictionaries”. Cognition, communication, discourse, 1: 75–92. DOI: https://doi.org/10.26565/2218-2926-2010-01-05
Тип вмісту: Conference Abstract
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FIF)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2025.pdf1,39 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.