Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28996
Title: ‘Навчати ≠ переконувати’: когнітивний погляд на персуазивність в мультимодальному дискурсі
Authors: Малаховська, Ярина Іванівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Малаховська Я. І. ‘Навчати ≠ переконувати’: когнітивний погляд на персуазивність в мультимодальному дискурсі. Пріоритети германської та романської філології: збірник матеріалів XІХ Міжнародної наукової конференції (20-22 червня 2025 р.). Луцьк, 2025. С. 143–147.
Conference/Event: Пріоритети германської і романської філології
Issue Date: 2025
Date of entry: 11-Nov-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Place of the edition/event: Волинський національний університет імені Лесі Українки
UDC: 811.1/.2(08)
Keywords: когнітивно-прагматичний підхід
персуазивність
базисний фрейм
концепт
відеодискурс
навчальна комунікація
слот
концептуальна фреймова мережа
Page range: 143-147
Abstract: У межах дослідження персуазивність розглядається як складна когнітивно-комунікативна стратегія, що структурує освітню взаємодію в англомовному навчальному відеодискурсі (АНВД). Застосування когнітивно-прагматичного підходу, теорії базисних фреймів та мультимодального аналізу дозволяє репрезентувати концепт ПЕРСУАЗИВНІСТЬ/PERSUASION у вигляді фреймової мережі, яка охоплює ролі учасників, цілі, інструменти та результати персуазивної навчальної комунікації. На матеріалі відеоуроків англійської мови, проведених носіями для учнів початкових класів, ідентифіковано вербальні та невербальні засоби персуазивного впливу, що транслюються через інтеграцію різних модусів. Персуазивність постає як інтенційна, каузативна, аксіологічно забарвлена дія, що має добровільний характер і спрямована на формування знань та навичок. Дослідження розкриває динаміку персуазивної взаємодії в АНВД та пропонує інструментарій для її аналізу в межах статусно-рольових відносин між учителем і учнями.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28996
References (International): 1. Cambridge Dictionary. “Persuasion”. Acessed May 11, 2025. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english
2. Fillmore, Charles J. 2006. “Frame semantics” In Cognitive Linguistics: Basic Readings, edited by Dirk Geeraerts, 373–400. Berlin, New York: De Gruyter Mouton. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110199901.373
3. Krysanova, Tetiana & Herezhun, Oleksandra. 2023. “Multimodal meaning-making of aggression in English song narrative: A cognitive-pragmatic perspective”. Cognition, communication, discourse, 26: 83-108. DOI: http://doi.org/10.26565/2218-2926-2023-26-05
4. Merriam-Webster. “Persuasion”. Acessed May 11, 2025. URL: https://www.merriam-webster.com
5. Shevchenko, Iryna & Gutorov, Volodymyr. 2019. “A cognitive-pragmatic perspective on apologies in English and Ukrainian discourse”. Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow. 4(2): 301–342.
6. Zhabotynska, Svitlana. 2006. “The possessive construction and conceptual transformations”. Mova. Liudyna. Svit. Do 75-richchia profesora M.P. Kocherhan: Collection of scientific papers, edited by O. O. Taranenko, 178–192. Kyiv: KNLU.
7. Zhabotynska, Svitlana. 2010. “Principles of building conceptual models for thesaurus dictionaries”. Cognition, communication, discourse, 1: 75–92. DOI: https://doi.org/10.26565/2218-2926-2010-01-05
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Наукові роботи (FIF)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2025.pdf1,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.