Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/2874
Title: К вопросу оценки эффективности использования информационных технологий обучения в процессе подготовки специалистов высшей школы
Other Titles: To the Question of Estimation of the Use of Information Technologies of Studies in the Process of Preparation of Specialists of Higher School
Authors: Караватская, Мария
Шабацкая, Светлана
Karavatska, Mariya
Shabatska, Svetlana
Bibliographic description (Ukraine): Караватская М., Шабацкая С. К вопросу оценки эффективности использования информационных технологий обучения в процессе подготовки специалистов высшей школы / М. Караватская, С. Шабацкая // Молодіжний науковий вісник : Фізичне виховання і спорт / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: І. Я. Коцан та ін.]. - Луцьк, 2013. - Вип. 9. - С. 31-36. - Бібліогр.: 10 назв.
Issue Date: 2013
Date of entry: 31-Jan-2014
Publisher: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Keywords: информационные технологии обучения
критерии эффективности
подготовка спе- циалистов
information technology of training
efficiency criteria
students training
Abstract: В работе изучены, обобщены и проанализированы данные, касающиеся проблемы оценки эффективности использования информационных технологий в процессе подготовки специалистов высшей школы. Описаны педагогические и дидактические условия, которые учитываются при разработке информационных систем, присущие для всей информационной сферы. Представлена информация о классификации информационных технологий, используемых при подготовке специалистов высшей школы. Особое внимание уделено описанию количественных и качественных показателей оценки эффективности, которые касаются использования информационных технологий в повышении уровня знаний студентов. In this work the data, corresponded to problem of estimation of effective application of information technology in the process of training of university students is investigated, generalized and analyzed. Pedagogical and didactic conditions, that are taken into account during the information system designing that are inherent for the whole information sphere are described. The classification of information technologies, used during the training of university students is presented. Particular attention is given to describe the qualitative and quantitative evaluation concerning the use of information technology in increasing students' knowledge.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/2874
Content type: Article
Appears in Collections:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2013, № 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf2,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.