Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28742
Title: Побутові танці середньовіччя як першооснова бальної хореографії
Authors: Кіндер, Карина Рудольфівна
Кутузов, Максим Юрійович
Affiliation: кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри хореографії, Волинський національний університет імені Лесі Українки
асистент кафедри хореографії, аспірант кафедри культурології, Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Кіндер, К., Кутузов, М. (2024). Побутові танці середньовіччя як першооснова бальної хореографії. Fine Art and Culture Studies, 1, 174–180, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-23
Journal/Collection: Fine Art and Culture Studies
Issue: 1
Issue Date: Jan-2024
Date of entry: 27-Oct-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-23
UDC: 793.33(4)"04/14"
Keywords: побутові танці
бальна хореографія
середньовічна культура
кароль
фарандола
бранль
Page range: 174–180
Abstract: Сьогодні виявляється надзвичайно актуальним детальне вивчення стійких конструктів в культурі, що впливають на механізм створення і способи буття чисельних різновидів танцювального мистецтва. Кожна історична епоха культивувала певні форми хореографії, формувала основні домінанти та канони, що впливали на її розвиток. Розуміння природи, місця і ролі бального танцю, еволюція якого має синхронні і діахронічні прояви, кореляти та наслідки, орієнтує на вивчення самобутності його походження. Тому, науково доцільним є акцентування уваги на висвітленні питань виникнення бальної хореографії, визначенні її генетичних коренів або активізації в той чи інший історичний період. Мета дослідження – проаналізувати цілісну картину становлення бальної хореографії у соціокультурному просторі європейського Середньовіччя. В роботі розглянуто домінантні зразки побутової хореографії, репрезентовані в танцювальній культурі Середньовіччя. На основі чисельних літературних джерел досліджено специфіку тогочасної хореографічної традиції. Висвітлюючи окремі аспекти досліджуваної проблематики, ми послуговуємося різноманітними науковими методами: аналітичним (при вивченні мистецтвознавчого, філософського, культурологічного підходів до окресленої тематики); історичним (при дослідженні генези та рецепції бальної хореографії); культурологічним (при розгляді функції, які виконувала танцювальна культура в духовному житті тогочасної епохи); мистецтвознавчим (аналіз лексичної̈ та стильової̈ специфіки бальних танців), семіотичний (аналіз знакової структури танцю, семантики танцювальних зразків). Наукова новизна. У статті вперше здійснено спробу розгляду широкого кола культурологічних питань, що стосуються генези, семантичного наповнення та сутності бального танцю, його ролі і значення в самовираженні певних суб’єктів середньовічного соціуму. Висновок.Танець є відображенням конкретної епохи та виконує соціальне замовлення певного суспільства. Середньовіччя зіграло важливу роль у розвитку хореографічної культури. Більшість придворних танців тогочасного періоду – це народні побутові зразки, перероблені і видозмінені відповідно до норм, звичаїв та правил придворного етикету.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28742
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kinder_kutuzov.pdf389,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.