Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28742| Назва: | Побутові танці середньовіччя як першооснова бальної хореографії |
| Автори: | Кіндер, Карина Рудольфівна Кутузов, Максим Юрійович |
| Приналежність: | кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри хореографії, Волинський національний університет імені Лесі Українки асистент кафедри хореографії, аспірант кафедри культурології, Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Бібліографічний опис: | Кіндер, К., Кутузов, М. (2024). Побутові танці середньовіччя як першооснова бальної хореографії. Fine Art and Culture Studies, 1, 174–180, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-23 |
| Журнал/збірник: | Fine Art and Culture Studies |
| Випуск/№ : | 1 |
| Дата публікації: | січ-2024 |
| Дата подання: | гру-2023 |
| Дата внесення: | 27-жов-2025 |
| Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Країна (код): | UA |
| DOI: | https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-23 |
| УДК: | 793.33(4)"04/14" |
| Теми: | побутові танці бальна хореографія середньовічна культура кароль фарандола бранль |
| Діапазон сторінок: | 174–180 |
| Короткий огляд (реферат): | Сьогодні виявляється надзвичайно актуальним детальне вивчення стійких конструктів в культурі, що впливають на механізм створення і способи буття чисельних різновидів танцювального мистецтва. Кожна історична епоха культивувала певні форми хореографії, формувала основні домінанти та канони, що впливали на її розвиток. Розуміння природи, місця і ролі бального танцю, еволюція якого має синхронні і діахронічні прояви, кореляти та наслідки, орієнтує на вивчення самобутності його походження. Тому, науково доцільним є акцентування уваги на висвітленні питань виникнення бальної хореографії, визначенні її генетичних коренів або активізації в той чи інший історичний період. Мета дослідження – проаналізувати цілісну картину становлення бальної хореографії у соціокультурному просторі європейського Середньовіччя. В роботі розглянуто домінантні зразки побутової хореографії, репрезентовані в танцювальній культурі Середньовіччя. На основі чисельних літературних джерел досліджено специфіку тогочасної хореографічної традиції. Висвітлюючи окремі аспекти досліджуваної проблематики, ми послуговуємося різноманітними науковими методами: аналітичним (при вивченні мистецтвознавчого, філософського, культурологічного підходів до окресленої тематики); історичним (при дослідженні генези та рецепції бальної хореографії); культурологічним (при розгляді функції, які виконувала танцювальна культура в духовному житті тогочасної епохи); мистецтвознавчим (аналіз лексичної̈ та стильової̈ специфіки бальних танців), семіотичний (аналіз знакової структури танцю, семантики танцювальних зразків). Наукова новизна. У статті вперше здійснено спробу розгляду широкого кола культурологічних питань, що стосуються генези, семантичного наповнення та сутності бального танцю, його ролі і значення в самовираженні певних суб’єктів середньовічного соціуму. Висновок.Танець є відображенням конкретної епохи та виконує соціальне замовлення певного суспільства. Середньовіччя зіграло важливу роль у розвитку хореографічної культури. Більшість придворних танців тогочасного періоду – це народні побутові зразки, перероблені і видозмінені відповідно до норм, звичаїв та правил придворного етикету. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28742 |
| Тип вмісту: | Article |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| kinder_kutuzov.pdf | 389,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.