Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28742
Назва: Побутові танці середньовіччя як першооснова бальної хореографії
Автори: Кіндер, Карина Рудольфівна
Кутузов, Максим Юрійович
Приналежність: кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри хореографії, Волинський національний університет імені Лесі Українки
асистент кафедри хореографії, аспірант кафедри культурології, Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Кіндер, К., Кутузов, М. (2024). Побутові танці середньовіччя як першооснова бальної хореографії. Fine Art and Culture Studies, 1, 174–180, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-23
Журнал/збірник: Fine Art and Culture Studies
Випуск/№ : 1
Дата публікації: січ-2024
Дата внесення: 27-жов-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-23
УДК: 793.33(4)"04/14"
Теми: побутові танці
бальна хореографія
середньовічна культура
кароль
фарандола
бранль
Діапазон сторінок: 174–180
Короткий огляд (реферат): Сьогодні виявляється надзвичайно актуальним детальне вивчення стійких конструктів в культурі, що впливають на механізм створення і способи буття чисельних різновидів танцювального мистецтва. Кожна історична епоха культивувала певні форми хореографії, формувала основні домінанти та канони, що впливали на її розвиток. Розуміння природи, місця і ролі бального танцю, еволюція якого має синхронні і діахронічні прояви, кореляти та наслідки, орієнтує на вивчення самобутності його походження. Тому, науково доцільним є акцентування уваги на висвітленні питань виникнення бальної хореографії, визначенні її генетичних коренів або активізації в той чи інший історичний період. Мета дослідження – проаналізувати цілісну картину становлення бальної хореографії у соціокультурному просторі європейського Середньовіччя. В роботі розглянуто домінантні зразки побутової хореографії, репрезентовані в танцювальній культурі Середньовіччя. На основі чисельних літературних джерел досліджено специфіку тогочасної хореографічної традиції. Висвітлюючи окремі аспекти досліджуваної проблематики, ми послуговуємося різноманітними науковими методами: аналітичним (при вивченні мистецтвознавчого, філософського, культурологічного підходів до окресленої тематики); історичним (при дослідженні генези та рецепції бальної хореографії); культурологічним (при розгляді функції, які виконувала танцювальна культура в духовному житті тогочасної епохи); мистецтвознавчим (аналіз лексичної̈ та стильової̈ специфіки бальних танців), семіотичний (аналіз знакової структури танцю, семантики танцювальних зразків). Наукова новизна. У статті вперше здійснено спробу розгляду широкого кола культурологічних питань, що стосуються генези, семантичного наповнення та сутності бального танцю, його ролі і значення в самовираженні певних суб’єктів середньовічного соціуму. Висновок.Танець є відображенням конкретної епохи та виконує соціальне замовлення певного суспільства. Середньовіччя зіграло важливу роль у розвитку хореографічної культури. Більшість придворних танців тогочасного періоду – це народні побутові зразки, перероблені і видозмінені відповідно до норм, звичаїв та правил придворного етикету.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28742
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kinder_kutuzov.pdf389,6 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.