Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544
Назва: | Домінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО |
Автори: | Мельник, Ірина Миколаївна |
Бібліографічний опис: | Мельник І. М. Домінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Acta Paedagogica Volynienses. Видавничий дім «Гельветика», 2025. Вип.1. С.54-61. DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8 |
Журнал/збірник: | Acta Paedagogica Volynienses |
Випуск/№ : | 1 |
Дата публікації: | 2025 |
Дата внесення: | 29-вер-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Країна (код): | UA |
Місце видання, проведення: | Видавничий дім "Гельветика" |
DOI: | https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8 |
УДК: | 373.2 |
Теми: | освітнє середовище ЗДО educational environment of the educational institution інноваційні технології innovative technologies особистісний personal організаційно діяльнісний organizational activity предметно-просторовий компонент освітнього середовища subject-spatial component of the educational environment, вільний вибір діяльності pedagogy of partnership, педагогіка партнерства free choice of activity |
Діапазон сторінок: | 54-61 |
Короткий огляд (реферат): | В статті висвітлено основні аспекти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на актуальності заявленої проблеми в контексті динамічних змін в освіті України на сучасному етапі. Конкретно визначено мету статті, здійснено аналіз наукових досліджень. На основі узагальнення наукових напрацювань обгрунтовано трактування понять «освітнє середовище» та близьких до нього, а саме: «глобальне освітнє середовище», локальне освітнє середовище», «освітній простір». Подано власне трактування категорії «освітнє середовище ЗДО», виокремлено його складові: особистісний компонент, предметно-просторовий, організаційно діяльнісний. Визначено умови їх реалізації. Зазначено, що освітнє середовище ЗДО є різноаспектною, поліфункціональною системою, потребує постійного вдосконалення. Виділено провідні принципи функціонування освітнього середовища ЗДО: індивідуалізації, партнерства, універсальності, відкритості. Подано характеристику новітніх технологій та методик, що сприяють реалізації усіх складових компонентів освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на важливості створення умов для забезпечення усіх видів діяльності дошкільника в освітньому середовищі з метою повноцінного розвитку особистості. Зауважено на актуальності впровадження педагогіки партнерства. Підкреслено доцільність застосування інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Акцентовано на необхідності надання дошкільникам можливості вільно вибирати вид діяльності, визначати ступень участі в ній, способи її здійснення. Доведено ефективність окреслених інновацій у процесі розкриття особистісного потенціалу вихованців. Окреслено виважені висновки та перспективи досліджень заявленої проблеми. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
melnyl_2025.pdf | 311,08 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.