Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мельник, Ірина Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-29T11:59:20Z | - |
dc.date.available | 2025-09-29T11:59:20Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Мельник І. М. Домінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Acta Paedagogica Volynienses. Видавничий дім «Гельветика», 2025. Вип.1. С.54-61. DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544 | - |
dc.description.abstract | В статті висвітлено основні аспекти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на актуальності заявленої проблеми в контексті динамічних змін в освіті України на сучасному етапі. Конкретно визначено мету статті, здійснено аналіз наукових досліджень. На основі узагальнення наукових напрацювань обгрунтовано трактування понять «освітнє середовище» та близьких до нього, а саме: «глобальне освітнє середовище», локальне освітнє середовище», «освітній простір». Подано власне трактування категорії «освітнє середовище ЗДО», виокремлено його складові: особистісний компонент, предметно-просторовий, організаційно діяльнісний. Визначено умови їх реалізації. Зазначено, що освітнє середовище ЗДО є різноаспектною, поліфункціональною системою, потребує постійного вдосконалення. Виділено провідні принципи функціонування освітнього середовища ЗДО: індивідуалізації, партнерства, універсальності, відкритості. Подано характеристику новітніх технологій та методик, що сприяють реалізації усіх складових компонентів освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на важливості створення умов для забезпечення усіх видів діяльності дошкільника в освітньому середовищі з метою повноцінного розвитку особистості. Зауважено на актуальності впровадження педагогіки партнерства. Підкреслено доцільність застосування інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Акцентовано на необхідності надання дошкільникам можливості вільно вибирати вид діяльності, визначати ступень участі в ній, способи її здійснення. Доведено ефективність окреслених інновацій у процесі розкриття особистісного потенціалу вихованців. Окреслено виважені висновки та перспективи досліджень заявленої проблеми. | uk_UK |
dc.format.extent | 54-61 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | освітнє середовище ЗДО | uk_UK |
dc.subject | educational environment of the educational institution | uk_UK |
dc.subject | інноваційні технології | uk_UK |
dc.subject | innovative technologies | uk_UK |
dc.subject | особистісний | uk_UK |
dc.subject | personal | uk_UK |
dc.subject | організаційно діяльнісний | uk_UK |
dc.subject | organizational activity | uk_UK |
dc.subject | предметно-просторовий компонент освітнього середовища | uk_UK |
dc.subject | subject-spatial component of the educational environment, | uk_UK |
dc.subject | вільний вибір діяльності | uk_UK |
dc.subject | pedagogy of partnership, | uk_UK |
dc.subject | педагогіка партнерства | uk_UK |
dc.subject | free choice of activity | uk_UK |
dc.title | Домінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8 | - |
dc.citation.issue | 1 | - |
dc.citation.journalTitle | Acta Paedagogica Volynienses | - |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.coverage.placename | Видавничий дім "Гельветика" | uk_UK |
dc.subject.udc | 373.2 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
melnyl_2025.pdf | 311,08 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.