Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМельник, Ірина Миколаївна-
dc.date.accessioned2025-09-29T11:59:20Z-
dc.date.available2025-09-29T11:59:20Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМельник І. М. Домінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Acta Paedagogica Volynienses. Видавничий дім «Гельветика», 2025. Вип.1. С.54-61. DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544-
dc.description.abstractВ статті висвітлено основні аспекти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на актуальності заявленої проблеми в контексті динамічних змін в освіті України на сучасному етапі. Конкретно визначено мету статті, здійснено аналіз наукових досліджень. На основі узагальнення наукових напрацювань обгрунтовано трактування понять «освітнє середовище» та близьких до нього, а саме: «глобальне освітнє середовище», локальне освітнє середовище», «освітній простір». Подано власне трактування категорії «освітнє середовище ЗДО», виокремлено його складові: особистісний компонент, предметно-просторовий, організаційно діяльнісний. Визначено умови їх реалізації. Зазначено, що освітнє середовище ЗДО є різноаспектною, поліфункціональною системою, потребує постійного вдосконалення. Виділено провідні принципи функціонування освітнього середовища ЗДО: індивідуалізації, партнерства, універсальності, відкритості. Подано характеристику новітніх технологій та методик, що сприяють реалізації усіх складових компонентів освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на важливості створення умов для забезпечення усіх видів діяльності дошкільника в освітньому середовищі з метою повноцінного розвитку особистості. Зауважено на актуальності впровадження педагогіки партнерства. Підкреслено доцільність застосування інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Акцентовано на необхідності надання дошкільникам можливості вільно вибирати вид діяльності, визначати ступень участі в ній, способи її здійснення. Доведено ефективність окреслених інновацій у процесі розкриття особистісного потенціалу вихованців. Окреслено виважені висновки та перспективи досліджень заявленої проблеми.uk_UK
dc.format.extent54-61-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectосвітнє середовище ЗДОuk_UK
dc.subjecteducational environment of the educational institutionuk_UK
dc.subjectінноваційні технологіїuk_UK
dc.subjectinnovative technologiesuk_UK
dc.subjectособистіснийuk_UK
dc.subjectpersonaluk_UK
dc.subjectорганізаційно діяльніснийuk_UK
dc.subjectorganizational activityuk_UK
dc.subjectпредметно-просторовий компонент освітнього середовищаuk_UK
dc.subjectsubject-spatial component of the educational environment,uk_UK
dc.subjectвільний вибір діяльностіuk_UK
dc.subjectpedagogy of partnership,uk_UK
dc.subjectпедагогіка партнерстваuk_UK
dc.subjectfree choice of activityuk_UK
dc.titleДомінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДОuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8-
dc.citation.issue1-
dc.citation.journalTitleActa Paedagogica Volynienses-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameВидавничий дім "Гельветика"uk_UK
dc.subject.udc373.2uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
melnyl_2025.pdf311,08 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.