Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544
Title: Домінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО
Authors: Мельник, Ірина Миколаївна
Bibliographic description (Ukraine): Мельник І. М. Домінанти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Acta Paedagogica Volynienses. Видавничий дім «Гельветика», 2025. Вип.1. С.54-61. DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8
Journal/Collection: Acta Paedagogica Volynienses
Issue: 1
Issue Date: 2025
Date of entry: 29-Sep-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Place of the edition/event: Видавничий дім "Гельветика"
DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.8
UDC: 373.2
Keywords: освітнє середовище ЗДО
educational environment of the educational institution
інноваційні технології
innovative technologies
особистісний
personal
організаційно діяльнісний
organizational activity
предметно-просторовий компонент освітнього середовища
subject-spatial component of the educational environment,
вільний вибір діяльності
pedagogy of partnership,
педагогіка партнерства
free choice of activity
Page range: 54-61
Abstract: В статті висвітлено основні аспекти функціонального спрямування освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на актуальності заявленої проблеми в контексті динамічних змін в освіті України на сучасному етапі. Конкретно визначено мету статті, здійснено аналіз наукових досліджень. На основі узагальнення наукових напрацювань обгрунтовано трактування понять «освітнє середовище» та близьких до нього, а саме: «глобальне освітнє середовище», локальне освітнє середовище», «освітній простір». Подано власне трактування категорії «освітнє середовище ЗДО», виокремлено його складові: особистісний компонент, предметно-просторовий, організаційно діяльнісний. Визначено умови їх реалізації. Зазначено, що освітнє середовище ЗДО є різноаспектною, поліфункціональною системою, потребує постійного вдосконалення. Виділено провідні принципи функціонування освітнього середовища ЗДО: індивідуалізації, партнерства, універсальності, відкритості. Подано характеристику новітніх технологій та методик, що сприяють реалізації усіх складових компонентів освітнього середовища ЗДО. Акцентовано на важливості створення умов для забезпечення усіх видів діяльності дошкільника в освітньому середовищі з метою повноцінного розвитку особистості. Зауважено на актуальності впровадження педагогіки партнерства. Підкреслено доцільність застосування інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Акцентовано на необхідності надання дошкільникам можливості вільно вибирати вид діяльності, визначати ступень участі в ній, способи її здійснення. Доведено ефективність окреслених інновацій у процесі розкриття особистісного потенціалу вихованців. Окреслено виважені висновки та перспективи досліджень заявленої проблеми.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28544
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
melnyl_2025.pdf311,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.