Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505
Title: Інтермедіальність поезії Юрія Косача
Authors: Маланій, Олена Олександрівна
Bibliographic description (Ukraine): Маланій О. Інтермедіальність поезії Юрія Косача. Закарпатські філологічні студії. 2025. Вип. 40. Т. 2. С. 199-207. DOI : https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33.
Journal/Collection: Закарпатські філологічні студії
Issue: 40
Volume: 2
Issue Date: Jul-2025
Date of entry: 22-Sep-2025
Publisher: Ужгородський національний університет
Country (code): UA
DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33
UDC: 821.161.2
Keywords: українська література
українська поезія
Інтермедіальність
Юрій Косач
Page range: 199-207
Abstract: У даній статті окреслено світоглядні концепти українського письменника діаспори Юрія Косача на підставі спогадів про нього його сучасників. Констатується факт, що творчість письменника (історична белетристика, новелістика, драматургія) в сучасному літературознавстві досліджувана, а поезія ще залишається поза увагою науковців. Здійснено спробу окреслення основних засад художнього світу Юрія Косача, і, головно, інтерпретації його поезій крізь призму інтермедіальності – проявлення в його поетичному доробку мистецьких концептів музики, живопису, театру, скульптури, архітектури. Аналіз поезій з огляду на проблему синтезу мистецтв здійснено на основі поетичних збірок “Мангаттанські ночі. Балади. Елегії” (1966), “Вибране” (1975) і “Літо над Делавером” (1980), виданих в Україні. Основну увагу зосереджено на інтелектуалізмі його творчості, широкій обізнаності письменника із світом мистецтва різних епох, стилів, напрямів, з’ясовано професійну зацікавленість автора поетичних творів у світових мистецьких процесах, його багатій, “синтаксично небуденній мові”. Інтермедіальність поезії розглядається не лише, як концептуальна взаємодія різних видів мистецтв, літературно-мистецькі кореляції, метод аналізу творчості, естетичний маніфест його лірики, а й як засіб відображення дійсності, внутрішнього стану ліричного героя, вектору ліричних текстів Юрія Косача. Перекодування мистецтв в його поезії реалізується як художній прийом, який виявляє особистісні емоційно-естетичні переживання автора. Наявність екфразису в поезії свідчить про специфіку його творчої манери. Стверджується, що інтермедіальність дозволила виявити індивідуальну манеру письма, специфіку художнього мислення поета, естетичну концепцію його світу.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FFG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35.pdf505,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.