Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМаланій, Олена Олександрівна-
dc.date.accessioned2025-09-22T07:09:28Z-
dc.date.available2025-09-22T07:09:28Z-
dc.date.issued2025-07-
dc.identifier.citationМаланій О. Інтермедіальність поезії Юрія Косача. Закарпатські філологічні студії. 2025. Вип. 40. Т. 2. С. 199-207. DOI : https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505-
dc.description.abstractУ даній статті окреслено світоглядні концепти українського письменника діаспори Юрія Косача на підставі спогадів про нього його сучасників. Констатується факт, що творчість письменника (історична белетристика, новелістика, драматургія) в сучасному літературознавстві досліджувана, а поезія ще залишається поза увагою науковців. Здійснено спробу окреслення основних засад художнього світу Юрія Косача, і, головно, інтерпретації його поезій крізь призму інтермедіальності – проявлення в його поетичному доробку мистецьких концептів музики, живопису, театру, скульптури, архітектури. Аналіз поезій з огляду на проблему синтезу мистецтв здійснено на основі поетичних збірок “Мангаттанські ночі. Балади. Елегії” (1966), “Вибране” (1975) і “Літо над Делавером” (1980), виданих в Україні. Основну увагу зосереджено на інтелектуалізмі його творчості, широкій обізнаності письменника із світом мистецтва різних епох, стилів, напрямів, з’ясовано професійну зацікавленість автора поетичних творів у світових мистецьких процесах, його багатій, “синтаксично небуденній мові”. Інтермедіальність поезії розглядається не лише, як концептуальна взаємодія різних видів мистецтв, літературно-мистецькі кореляції, метод аналізу творчості, естетичний маніфест його лірики, а й як засіб відображення дійсності, внутрішнього стану ліричного героя, вектору ліричних текстів Юрія Косача. Перекодування мистецтв в його поезії реалізується як художній прийом, який виявляє особистісні емоційно-естетичні переживання автора. Наявність екфразису в поезії свідчить про специфіку його творчої манери. Стверджується, що інтермедіальність дозволила виявити індивідуальну манеру письма, специфіку художнього мислення поета, естетичну концепцію його світу.uk_UK
dc.format.extent199-207-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherУжгородський національний університетuk_UK
dc.subjectукраїнська літератураuk_UK
dc.subjectукраїнська поезіяuk_UK
dc.subjectІнтермедіальністьuk_UK
dc.subjectЮрій Косачuk_UK
dc.titleІнтермедіальність поезії Юрія Косачаuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33-
dc.citation.issue40-
dc.citation.journalTitleЗакарпатські філологічні студії-
dc.citation.volume2-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc821.161.2uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
35.pdf505,17 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.