Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Маланій, Олена Олександрівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-22T07:09:28Z | - |
dc.date.available | 2025-09-22T07:09:28Z | - |
dc.date.issued | 2025-07 | - |
dc.identifier.citation | Маланій О. Інтермедіальність поезії Юрія Косача. Закарпатські філологічні студії. 2025. Вип. 40. Т. 2. С. 199-207. DOI : https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33. | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505 | - |
dc.description.abstract | У даній статті окреслено світоглядні концепти українського письменника діаспори Юрія Косача на підставі спогадів про нього його сучасників. Констатується факт, що творчість письменника (історична белетристика, новелістика, драматургія) в сучасному літературознавстві досліджувана, а поезія ще залишається поза увагою науковців. Здійснено спробу окреслення основних засад художнього світу Юрія Косача, і, головно, інтерпретації його поезій крізь призму інтермедіальності – проявлення в його поетичному доробку мистецьких концептів музики, живопису, театру, скульптури, архітектури. Аналіз поезій з огляду на проблему синтезу мистецтв здійснено на основі поетичних збірок “Мангаттанські ночі. Балади. Елегії” (1966), “Вибране” (1975) і “Літо над Делавером” (1980), виданих в Україні. Основну увагу зосереджено на інтелектуалізмі його творчості, широкій обізнаності письменника із світом мистецтва різних епох, стилів, напрямів, з’ясовано професійну зацікавленість автора поетичних творів у світових мистецьких процесах, його багатій, “синтаксично небуденній мові”. Інтермедіальність поезії розглядається не лише, як концептуальна взаємодія різних видів мистецтв, літературно-мистецькі кореляції, метод аналізу творчості, естетичний маніфест його лірики, а й як засіб відображення дійсності, внутрішнього стану ліричного героя, вектору ліричних текстів Юрія Косача. Перекодування мистецтв в його поезії реалізується як художній прийом, який виявляє особистісні емоційно-естетичні переживання автора. Наявність екфразису в поезії свідчить про специфіку його творчої манери. Стверджується, що інтермедіальність дозволила виявити індивідуальну манеру письма, специфіку художнього мислення поета, естетичну концепцію його світу. | uk_UK |
dc.format.extent | 199-207 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Ужгородський національний університет | uk_UK |
dc.subject | українська література | uk_UK |
dc.subject | українська поезія | uk_UK |
dc.subject | Інтермедіальність | uk_UK |
dc.subject | Юрій Косач | uk_UK |
dc.title | Інтермедіальність поезії Юрія Косача | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33 | - |
dc.citation.issue | 40 | - |
dc.citation.journalTitle | Закарпатські філологічні студії | - |
dc.citation.volume | 2 | - |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.subject.udc | 821.161.2 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FFG) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
35.pdf | 505,17 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.