Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505
Назва: | Інтермедіальність поезії Юрія Косача |
Автори: | Маланій, Олена Олександрівна |
Бібліографічний опис: | Маланій О. Інтермедіальність поезії Юрія Косача. Закарпатські філологічні студії. 2025. Вип. 40. Т. 2. С. 199-207. DOI : https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33. |
Журнал/збірник: | Закарпатські філологічні студії |
Випуск/№ : | 40 |
Том: | 2 |
Дата публікації: | лип-2025 |
Дата внесення: | 22-вер-2025 |
Видавництво: | Ужгородський національний університет |
Країна (код): | UA |
DOI: | https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2025.40.2.33 |
УДК: | 821.161.2 |
Теми: | українська література українська поезія Інтермедіальність Юрій Косач |
Діапазон сторінок: | 199-207 |
Короткий огляд (реферат): | У даній статті окреслено світоглядні концепти українського письменника діаспори Юрія Косача на підставі спогадів про нього його сучасників. Констатується факт, що творчість письменника (історична белетристика, новелістика, драматургія) в сучасному літературознавстві досліджувана, а поезія ще залишається поза увагою науковців. Здійснено спробу окреслення основних засад художнього світу Юрія Косача, і, головно, інтерпретації його поезій крізь призму інтермедіальності – проявлення в його поетичному доробку мистецьких концептів музики, живопису, театру, скульптури, архітектури. Аналіз поезій з огляду на проблему синтезу мистецтв здійснено на основі поетичних збірок “Мангаттанські ночі. Балади. Елегії” (1966), “Вибране” (1975) і “Літо над Делавером” (1980), виданих в Україні. Основну увагу зосереджено на інтелектуалізмі його творчості, широкій обізнаності письменника із світом мистецтва різних епох, стилів, напрямів, з’ясовано професійну зацікавленість автора поетичних творів у світових мистецьких процесах, його багатій, “синтаксично небуденній мові”. Інтермедіальність поезії розглядається не лише, як концептуальна взаємодія різних видів мистецтв, літературно-мистецькі кореляції, метод аналізу творчості, естетичний маніфест його лірики, а й як засіб відображення дійсності, внутрішнього стану ліричного героя, вектору ліричних текстів Юрія Косача. Перекодування мистецтв в його поезії реалізується як художній прийом, який виявляє особистісні емоційно-естетичні переживання автора. Наявність екфразису в поезії свідчить про специфіку його творчої манери. Стверджується, що інтермедіальність дозволила виявити індивідуальну манеру письма, специфіку художнього мислення поета, естетичну концепцію його світу. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28505 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FFG) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
35.pdf | 505,17 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.