Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28492
Назва: | Формування дослідницьких умінь у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки |
Автори: | Антонюк, Володимир Зіновійович Бартків, Оксана Степанівна |
Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Бібліографічний опис: | Антонюк, В., Бартків, О. (2025). Формування дослідницьких умінь у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки. Acta Paedagogiсa Volynienses, 1, 16–23, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.2 |
Журнал/збірник: | Acta Paedagogiсa Volynienses |
Випуск/№ : | 1 |
Дата публікації: | січ-2025 |
Дата внесення: | 19-вер-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Країна (код): | UA |
DOI: | https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.2 |
УДК: | 378-001.89:373.2.091.12.011.3-051 |
Теми: | дослідницька діяльність інформальна освіта дослідницькі уміння навчально-дослідницька діяльність науково-дослідна робота |
Діапазон сторінок: | 16–23 |
Короткий огляд (реферат): | У ході наукового пошуку дослідницькі уміння розглядаємо як здатність і готовність особистості на основі здобутих знань здійснювати дослідницьку діяльність з чітким розумінням її мети, умов, засобів діяльності задля вивчення певних явищ, процесів, фактів і ін.; як здатність свідомо оперувати розумовими логічними операціями аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння і ін. для здійснення розумових і дослідницьких дій щодо пошуку невідо-мих знань. Визначено, що дослідницькі уміння формуються в дослідницькій діяльності.Проаналізовано теоретико-практичні аспекти формування дослідницьких умінь здобувачів другого (магіс-терського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. На основі здійсненого аналізу Професійного стандарту вихователя закладу дошкільної освіти та ОПП підготов-ки фахівця –магістра дошкільної освіти визначено необхідність і важливість формування в майбутніх виховате-лів дослідницьких умінь як складової дослідницької компетентності. Охарактеризовано групи дослідницьких умінь, а саме: аналітико-синтетичні проєктувально-діагностичні, проєктувально-алгоритмічні та оцінно-критеріальні.Формування дослідницьких умінь здобувачів освіти може здійснюватися в ході вивчення освітніх компонентів (навчально-дослідницька діяльність) та проаналізовано ОК «Методика науково-педагогічних досліджень» і перед-дипломну (науково-дослідну) практику, які містить значний потенціал у формуванні дослідницьких умінь магістрів. Встановлено, що під час науково-дослідної роботи дослідницькі уміння формуються за умови участі здобува-чів освіти в наукових проблемних групах, гуртках, конкурсах, семінарах, олімпіадах і ін. Підкреслено важливу роль інформальної освіти в удосконаленні дослідницьких умінь майбутніх вихователів.Мета статті полягає в обґрунтуванні теоретико-практичних аспектів формування дослідницьких умінь у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі професійної підготовки. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28492 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
4587.pdf | 379,21 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.